نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

دادگاه لاهه حمله به رفح را محکوم کرد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/  دادگاه لاهه اعلام کرد: اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند.

به گزارش الجزیره رئیس دیوان بین المللی دادگستری گفت: وضعیت انسانی در رفح پس از هفته‌ها بمباران فاجعه‌بار است. به نظر ما حمله نظامی به رفح باعث ایجاد یک وضعیت شکننده و تغییر موضع شد. این دادگاه حمله نظامی در رفح را تحولی خطرناک می‌داند که بر رنج مردم می‌افزاید.ما مشروعیت درخواست‌های آفریقای جنوبی در مورد حق حمایت از فلسطینیان غزه در برابر اقدامات نسل‌کشی را تأیید کردیم.اسرائیل باید از هرگونه اقدامی که برای فلسطینی‌ها خطرآفرین است خودداری کند.اقدامات موقت اتخاذ شده به طور کامل پیامدهای تغییر وضعیت را برطرف نمی کند
وی در ادامه تاکید کرد اسرائیل باید اقدامات مؤثری برای حفظ شواهد و عدم از بین بردن آن‌ها، همانطور که در کنوانسیون نسل‌کشی تصریح شده است، انجام دهد. اسرائیل باید ظرف یک ماه گزارشی از اقدامات خود به دادگاه ارائه دهد.

 رئیس دیوان بین المللی دادگستری  بر ضرورت اجرای فوری اقدامات موقتی که تصویب کرده است مجدداً تاکید کرد و اعلام کرد که باید اقدامات مؤثری برای اجازه ورود کمیته‌های تحقیقاتی تحت دستور سازمان ملل به نوار غزه اتخاذ شود و گذرگاه رفح باید باز بماند تا کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه وارد شود.

لاهه همچنین در پایان هشدار داد شرایط برای اتخاذ تدابیر اضطراری جدید در پرونده متهم کردن اسرائیل به نسل‌کشی فراهم است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره