logo
  1. برگزیده
اقتصادی

بازار خودرو در سراشیبی؛ ریزش ۲۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی

منبع
ايلنا
بروزرسانی
بازار خودرو در سراشیبی؛ ریزش ۲۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی

ایلنا/ به گفته رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از 15 خرداد تاکنون قیمت‌ها سیر ریزشی گرفته است و اکنون با کاهش 35 درصدی قیمت انواع خودروهای خارجی و کاهش 25درصدی خودروهای داخلی مواجه هستیم.

 

 اسد کرمی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران در تشریح آخرین وضعیت بازار خودروی کشور از افت چشمگیر قیمت‌ها خبر داد و گفت: کاهش قیمت دلار به کاهش قیمت خودرو در بازار انجامیده و این شرایط اوضاع ناخوشایندی را برای نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو رقم زده است.
وی افزود: از 15 خرداد تاکنون قیمت‌ها سیر ریزشی گرفته است و اکنون با کاهش 35درصدی قیمت انواع خودروهای خارجی و کاهش 25درصدی خودروهای داخلی مواجه هستیم.

کرمی در ادامه ارزیابی خود را از تاثیر واردات خودرو در بازار تشریح کرد و گفت: بازار همچنان راکد است و اقدام دولت به واردات خودرو و فراهم آمدن امکان ثبت‌نام برای خودروهای وارداتی به این دلیل که در شمار محدود صورت گرفته است، نتوانست آنچنان که باید تغییر مطلوبی در بازار ایجاد کند زیرا بازار خودرو برای متعادل شدن نیاز به عرضه گسترده‌تری دارد.
وی افزود: همچنین واردات نباید تنها به افراد حقیقی و حقوقی خاص محدود شود، اگر شمار بیشتر و متنوع‌تری از مردم بتوانند به خودروهای وارداتی دسترسی داشته باشند بازار متعادل‌تری خواهیم داشت و این تعداد پاسخگوی تقاضایی که برای خودرو در کشور وجود دارد نیست.
رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران همچنین تصریح کرد: واردکنندگان بدون نظارت وزارت صمت حواله خودروهای وارداتی را با هر قیمتی که می‌خواهند معامله می‌کنند و این امر نیز به نوبه خود بازار را به طور منفی متاثر می‌کند.
کرمی همچنین در مورد قیمت خودروهای چینی گفت: متاسفانه خاطره حادثه جاده قم که در مورد یکی از محصولات مدیران خودرو اتفاق افتاده بود و به کاهش قیمت این خودروها انجامیده بود مشمول مرور زمان شده و کاهش قیمت این خودروها تداوم نداشته و مردم خیلی زود این اتفاق را فراموش کردند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar