logo

طلای جهانی بالا رفت

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
طلای جهانی بالا رفت

خبرآنلاین/ قیمت اونس طلا در بازار جهانی خیز برداشت.

قیمت اونس طلا در اولین روز معاملاتی هفته در بازار جهانی ۶ دلار افزایش یافت و به ۲ هزار و ۳۲۵ دلار رسید. این یعنی طلا در این بازه زمانی رشد ۰.۲ درصدی را تجربه کرده‌ است.
بنا به این گزارش، به نظر می‌رسد در نیمه اول هفته آینده (معاملاتی)، تقویم اقتصادی آمریکا هیچ داده‌ تاثیرگذاری که بتواند بر ارزش طلا تاثیر زیادی بگذارد، ارائه نخواهد کرد. بنابراین سرمایه‌گذاران همچنان بر اخبار مربوط به درگیری در خاورمیانه تمرکز خواهند کرد. تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپولیتیکی می‌تواند به طلا اجازه دهد تکانه صعودی را تجربه کند.
در روز پنجشنبه، اداره تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) تجدید نظر نهایی خود را در مورد رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ منتشر خواهد کرد. روز جمعه این اداره داده‌های مربوط به شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ماه مه را، که معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم است، منتشر خواهد کرد.
به احتمال فراوان، سرمایه‌گذاران به نرخ تورم ماهانه‌ شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (core PCE)، که اقلام پرنوسان مانند غذا و انرژی را از خود مستثنی می‌کند و تحت تاثیر عوامل پایه‌ای قرار نمی‌گیرد، واکنش نشان خواهند داد.

در ماه آوریل، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی بدون احتساب مواد غذایی و انرژی ۰.۲ درصد افزایش یافت. تکرار این رقم (۰.۲ درصد) یا پایین‌تر از آن، می‌تواند دوباره انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سپتامبر را تقویت کند و باعث فشار فروش بر دلار آمریکا شود. از طرف دیگر، رقم ۰.۳ درصد یا بالاتر می‌تواند باعث افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا شده و قیمت طلای جهانی را تا پایان هفته به سمت پایین‌تر سوق دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره