نماد آخرین خبر

ترفند های فوری برای تمیز کردن تشک خوشخواب

منبع
بازار
بروزرسانی
 ترفند های فوری برای تمیز کردن تشک خوشخواب

بازار/ ما به‌طور متوسط حدود یک‌سوم از زندگی خود را صرف خوابیدن می‌کنیم یا در تخت‌خواب به سر می‌بریم. با توجه به زمان زیادی که در تخت‌خواب هستیم، داشتن تشک خوب و تمیز بسیار مهم است و یادگیری نحوه تمیز کردن تشک نیز مهارتی مهم در زندگی محسوب می‌شود. تمیز نگه‌داشتن تشک و باخبر بودن از عمر مفید آن حتی می‌تواند بر روی کیفیت خواب شما نیز تاثیرگذار باشد.
همان‌طور که ملحفه‌ها، روبالشی‌ها و سایر پارچه‌ها را می‌شویید، بهتر است تشک تخت خود را نیز به‌طور مرتب تمیز کنید تا از هر نوع میکروب، گردوغبار، سلول‌های مرده پوست و غیره پاک شود. در صورتی‌که از تشک‌ خوشخواب استفاده می‌کنید، بد نیست با ترفندهای تمیز کردن فوری این تشک‌ها آشنا شوید تا خیلی سریع تشک تخت خود را به درخشندگی روز اول برگردانید.

4 ترفند فوری برای تمیز کردن تشک خوشخواب

شاید باورتان نشود، اما همه ما در هر ساعت میلیون‌ها سلول پوستی خود را از دست می‌دهیم و از آنجایی که روزانه زمان قابل توجهی را در تخت‌خواب به سر می‌بریم، مقدار زیادی از این سلول‌های پوستی مرده بر روی تشک خواشخواب تخت ما وجود دارند.
گذشته از این موضوع، ممکن است گاهی لیوان چای یا شیر بر روی تشک تخت شما خالی شود که بدون شک لکه زردی بر روی تشک به‌وجود می‌آید. با اینکه یکی از بهترین تشک‌های تخت حاضر در بازار برند خوشخواب است، اما این تشک‌ها نیز در برابر آلودگی آسیب‌پذیر هستند و شما باید آن‌ها را تمیز کنید.
از این رو اگر قصد دارید که خیلی فوری لکه زرد ایجادشده روی تشک خود را از بین ببرید یا از شر باکتری‌ها، کنه‌های حاصل از گردوغبار و سایر ذرات خلاص شوید، توصیه می‌کنیم از روش‌های نام‌برده در زیر کمک بگیرید. این ترفندها به شما کمک می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشک تخت خود را تمیز کنید.

بر روی لکه زرد تشک خوشخواب صابون بکشید

 برای اینکه لکه زرد روی تشک شما رفع شود، بهتر است تکه‌ای صابون را بر روی این لکه زرد بکشید. درواقع صابون کمی محیط لکه و اطراف آن را مرطوب می‌کند. در ادامه باید دستمالی را به آب سرد آغشته کنید و بر روی لکه زرد بمالید.
البته نباید دستمال خیس و نم‌دار را خیلی بر روی تشک فشار دهید؛ زیرا با این کار کف حاصل از صابون یا آب دستمال به درون تشک نفوذ می‌کند. ممکن است با یک بار انجام این کار لکه زرد از بین نرود؛ در این صورت بهتر است این روند را 2 الی 3 بار انجام دهید.
درنهایت نیز از سشوار برای خشک کردن رطوبت تشک خوشخواب استفاده کنید. هرگز روی سطح تشک را نپوشانید و اجازه دهید 2 ساعت کامل در معرض هوا قرار گیرد و رطوبت آن به‌طور کامل از بین برود.

لکه زرد تشک خوشخواب را با شامپو فرش پاک کنید

شامپو فرش نیز از دیگر مواد شوینده‌ای است که برای تمیز کردن تشک تخت شما کاربرد خوبی دارد. در ابتدا باید مقداری از شامپو فرش را با آب قاطی کنید. سپس مسواک یا فرچه‌ای سبک و ریز را بر روی لکه زرد بکشید. بعد از این مرحله از دستمال مرطوب استفاده کنید تا کف حاصل از این عملیات پاک شود.
در صورتی‌که این روش نیز برای بار اول جواب‌گو نبود، توصیه می‌کنیم آن را تکرار کنید. فراموش نکنید نباید فشار زیادی به تشک وارد کنید؛ زیرا با این کار اسفنج یا ابر تشک تخت شما آسیب می‌بیند.

از ترکیب جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و مایع ظرفشویی کمک بگیرید

برای اینکه از شر لکه زرد روی تشک خوشخواب راحت شوید، باید محلول خاص و ویژه‌ای تهیه کنید. برای تهیه این محلول به مواد زیر نیاز دارید:

  •  3 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  •  2 قطره مایع ظرف‌شویی
  •  3درصد یک پیمانه هیدروژن پراکسید

این مواد را با هم ترکیب کنید تا محلول مورد نظر را به‌دست آورید؛ سپس طبق مراحل زیر پیش بروید. امیدواریم با این کار لکه زرد روی تشک تخت شما به‌طور کامل از بین رود:

  •  محلول دستی خود را روی لکه زرد تشک اسپری کنید.
  •  مسواک یا فرچه بسیار ریز را بر روی لکه بکشید.
  •  یک ساعت منتظر بمانید تا اثرگذاری محلول آغاز شود.
  •  با دستمال مرطوب بر روی لکه زرد بکشید.
  •  مقداری جوش شیرین را بر روی لکه بریزید تا کدری آن نیز از بین رود.
  •  بعد از یک الی 2 ساعت پودر جوش شیرین را با کمک جاروبرقی جمع کنید.

لکه زرد تشک خوشخواب را با لکه‌بر نانو رفع کنید

 یکی از بهترین روش‌ها برای رفع لکه‌های زرد روی تشک‌ خوشخواب، مواد لکه‌بر نانو است که شما می‌توانید این مواد را به راحتی از تمام فروشگاه‌ها تهیه کنید. این لکه‌برها نه تنها برای تشک تخت مناسب هستند، بلکه برای تمیزی فوری مبل و فرش نیز کاربرد دارند.
برای اینکه خیلی سریع از شر لکه زرد تشک خواب خود راحت شوید، بهتر است طبق مراحل زیر دست به کار شوید:

  •  مقداری از ماده لکه‌بر نانو را بر روی لکه اسپری کنید.
  •  چند دقیقه منتظر بمانید تا لکه کم‌رنگ شود.
  •  دستمال مرطوب بر روی سطح لکه بکشید تا به خوبی از بین رود.

در نظر داشته باشید که اگر تشک شما بیش از حد کثیف باشد، روش‌های ذکرشده چندان تاثیرگذار نخواهند بود. در چنین شرایطی باید از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک بگیرید تا شستن تشک تخت شما

تشک تخت خود را با بهترین قیمت تعویض کنید

اگر تشک تخت شما کثیف شده است و لکه‌های زرد زیادی بر روی آن مشاهده می‌شوند، شاید زمان آن رسیده که تشک تخت خود را عوض کنید. البته ترفندهای ذکرشده به تمیزی تشک شما کمک می‌کنند، اما اگر این لکه‌ها خیلی زیاد هستند، بهتر است تشکی جدید برای تخت خود تهیه کنید.
شما می‌توانید بدون اتلاف وقت، خیلی راحت و به‌صورت آنلاین، تشک خوشخواب جدیدی از دیجی کالا سفارش دهید و آن را بدون دردسر درب منزل خود تحویل بگیرید.

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره