نماد آخرین خبر

پاک کردن مداد رنگی بر کاغذ دیواری!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
پاک کردن مداد رنگی بر کاغذ دیواری!

آخرین خبر/  مشاهده خطوط رنگی و نقاشی بر روی کاغذ دیواری‌های منازلی که کودک خردسال دارند، امری رایج است. البته شما به‌عنوان والدین این کودکان لازم نیست نگران اثر مداد رنگی باشید؛ زیرا خوشبختانه این نوع رنگ‌ها قابل پاکسازی هستند و ماندگار نخواهند بود.
شما با توجه به جنس مداد رنگی می‌توانید از تکنیک‌های مختلفی برای پاکسازی دیوار منزل خود استفاده کنید. شاید لکه یا جوهر خودکار کمی سخت پاک شود؛ اما مداد رنگی به راحتی از بین می‌رود و هیچ اثری از آن بر روی دیوار منزل شما باقی نمی‌ماند.
توصیه می‌کنیم به جنس کاغذی که بر روی دیوار شما نقش بسته نیز توجه کنید؛ زیرا هریک از این کاغذها با روش‌های مختلفی پاک می‌شوند. به عبارت دیگر هریک از کاغذها با توجه به جنسی که دارند، در برابر تکنیک‌های مختلف پاکسازی واکنش‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند.

چگونه مداد رنگی را از روی کاغذ دیواری پاک کنیم؟

اثر به جای مانده از مداد رنگی را می‌توانید با دستمال مرطوب یا اسفنج نم‌دار و مقدار کمی مایع شوینده از روی دیوار پاک کنید. برای از بین بردن آثار مداد رنگی از روی کاغذ دیواری می‌توانید پاک‌کن را به آرامی بر روی کاغذ بکشید.
توجه داشته باشید که با این کار ممکن است علائم مداد رنگی به‌طور کامل حذف نشوند؛ اما اگر به درستی از پاک‌کن استفاده کنید، بدون شک آسیب کمی به کاغذ وارد می‌شود.

معرفی 5 روش برای پاک کردن مداد رنگی از روی کاغذ دیواری

 زمانی که فرزند شما به نقاشی کشیدن مشغول است، شما خوشحال می‌شوید؛ اما به شرطی که این نقاشی‌ها را بر روی کاغذ دیواری منزلتان پیاده نکند. ممکن است به اتاق نشیمن وارد شوید و طرح جدیدی بر روی دیوار ببینید که فرزندتان آن را با مداد رنگی کشیده است. در چنین شرایطی خونسردی خود را حفظ کنید و نگران نباشید؛ زیرا راه‌های متعددی برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار وجود دارند.
شما می‌توانید خیلی راحت و بدون اینکه آسیبی به کاغذ دیواری‌ وارد شود، رنگ‌های حاصل از مداد رنگی را پاک کنید و تمام علائم آن‌ها را از بین ببرید. در بخش‌های بعدی 5 روش مهم و کارآمد برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار را به‌طور خلاصه شرح می‌دهیم.

از پاک کن پلاستیکی استفاده کنید

پاک‌کن پلاستیکی آثار مداد رنگی را بدون آسیب رساندن به کاغذ روی دیوار از بین می‌برد. در صورتی که تنها چند خط از مداد رنگی روی دیوار وجود دارد، باید خیلی مراقب باشید و آن‌ها را با کمک پاک‌کن پلاستیکی از بین ببرید.
برای این کار کافی است پاک‌کن را روی رنگ‌ها بکشید. به منظور محافظت از کاغذ روی دیوار سعی کنید نهایت دقت خود را به کار ببرید. در صورتی‌که پاک‌کن را خیلی محکم بر روی کاغذ روی دیوار بکشید، ممکن است کاغذ خرد یا پاره شود. پاک‌کن‌های عطری و کوچک‌تر می‌توانند برای پاک کردن رده‌های خیلی جزئی کاربرد داشته باشند.

از آب و صابون استفاده کنید

محلول آب و صابون می‌تواند آثار حاصل از مداد رنگی را در کمترین زمان ممکن از بین ببرد. کاسه‌ای را با آب گرم پر کنید؛ سپس چند قطره صابون ظرفشویی را درون آن بریزید. پارچه تمیزی را به این محلول آغشته کنید؛ سپس هر جایی را که مداد رنگی کشیده شده است، به آرامی پاک کنید.
درنهایت برای پاکسازی قسمت مورد نظر با آب دست به کار شوید. منتظر بمانید تا دیوار در مجاورت با هوا خشک شود. اگر مطمئن نیستید که کاغذ دیواری منزل شما قابل شست‌و‌شو است یا خیر، ابتدا ترکیب یا محلول آب و صابون را در قسمتی از دیوار امتحان کنید.
اگر رنگ کاغذ روی دیوار همچنان باکیفیت اولیه خود باقی ماند، پس نگران نباشید و از همین محلول برای پاکسازی رنگ مداد رنگی استفاده کنید؛ اما اگر محلول آب و صابون باعث پوسته‌پوسته شدن کاغذ روی دیوار یا تغییر رنگ آن شد، باید خیلی فوری استفاده از این محلول را متوقف کنید و روش دیگری را در پیش بگیرید.

از خمیردندان یا سفیدکننده دندان کمک بگیرید

 خمیر دندان یا سفیدکننده دندان می‌تواند خیلی سریع آثار مداد را از روی کاغذ پاک کند. برای استفاده از این شیوه، پارچه تمیزی را به کمی خمیردندان آغشته کنید؛ سپس آن را به آرامی روی دیوار بمالید. در ادامه خمیر دندان را با پارچه تمیز پاک کنید تا دیوارهای شما دوباره درخشان شوند.
مطمئن شوید که از خمیردندان سفید استفاده می‌کنید؛ زیرا در غیر این صورت قدرت لکه‌زدایی لازم را در خمیردندان مشاهده نخواهید کرد و خمیر دندان نمی‌تواند آثار مداد رنگی را به خوبی رفع کند.

از جوش شیرین استفاده کنید

برای تمیز کردن دیوارهای منزل خود می‌توانید از جوش شیرین استفاده کنید. این ماده هر نوع لک روی دیوار را از بین می‌برد. اگر کاغذهای روی دیوار منزل شما قابل شست‌وشو هستند، یک قاشق غذاخوری آب را با یک‌دوم قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود.
خمیر را به آرامی با پارچه تمیزی به دیوار بمالید؛ سپس آن را پاک کنید. جوش شیرین قدرت پاک‌کنندگی خوبی دارد؛ اما ممکن است به کاغذ روی دیوار یا رنگ غیرقابل شست‌وشو آسیب وارد کند. در صورتی‌که از قابل شست‌وشو بودن دیوار خود مطمئن نیستید، از جوش شیرین استفاده نکنید. اگر متوجه تغییرات منفی شدید، بلافاصله از روش دیگری برای پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار کمک بگیرید.

از اسفنج کمک بگیرید

توصیه می‌کنیم استفاده از اسفنج را برای پاک کردن دیوار خود امتحان کنید. این اسفنج‌ها در انواع برندها قابل خریداری هستند و شما می‌توانید اسفنج مورد نظر خود را بخرید تا نتیجه بهتری را به‌دست آورید. کافی است اسفنج را خیس کنید تا مواد پاک‌کننده روی آن فعال شوند؛ سپس نوبت به پاک کردن دیوار می‌رسد.
برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، توصیه می‌کنیم که اسکراب را به‌صورت دایره‌ای بر روی دیوار حرکت دهید. اسفنج برای پاک کردن رنگ حاصل از مداد رنگی گزینه مناسبی است. در نظر داشته باشید که برخی از اسفنج‌ها برای کاغذ طراحی نشده‌اند و ممکن است باعث کنده شدن کاغذ از روی دیوار شوند.

جمع‌بندی

با توجه به کاغذی که بر روی دیوار شما چسبیده شده است، می‌توانید اثر مداد رنگی را بدون آسیب رساندن به کاغذ از بین ببرید. اگر لکه حاصل از مداد رنگی کوچک است، می‌توانید از اسپری ملایم برای پاکسازی آن استفاده کنید و سپس از پارچه آغشته به محلول مواد شوینده خیلی ضعیف کمک بگیرید. برای پاک کردن مداد باید مراقب باشید که کاغذ روی دیوار بیش از حد خیش نشود و آسیبی نبیند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره