نماد آخرین خبر

فواید پاپ کورن برای کودکان

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
 فواید پاپ کورن برای کودکان

آخرین خبر/  پاپ کورن از جمله گزینه‌های خوشمزه و مفید برای جایگزین شدن تنقلات مضر برای کودکان است. پاپ کورن یا ذرت بوداده درواقع از میان‌وعده‌های محبوبی به‌شمار می‌آید که نه تنها مورد توجه کودکان قرار دارد، بلکه بسیاری از افراد بزرگسال نیز به آن علاقمند هستند. از این‌رو این خوراکی خوشمزه در زمان‌های که کودکان شمادر زنگ تفریح مدرسه، خانه یا مشغول دیدن فیلم در سینما هستند، به رژیم غذایی آن‌ها راه پیدا می‌کند. بنابراین ممکن است این پرسش برای شما به وجود آید که آیا مصرف پاپ کورن برای کودکان ما مفید است یا مضر. پس بیایید با هم به فواید و خواص این خوراکی و میان‌وعده محبوب، نگاهی دقیق‌تر بیندازیم.

آیا پاپ کورن خوراکی یا میان‌وعده مفیدی برای سلامتی کودکان است؟

میان‌وعده کامل و خوشمزه باید به‌صورت طبیعی حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد. غلاتی مانند ذرت از آن دسته مواد غذایی هستند که در ساختار خود نه تنها حاوی ویتامین‌هایی مانند گروه B و K هستند، بلکه این دانه‌های کوچک غنی‌شده از مواد مغذی دیگری همچون ترکیبات پروتئینی، اسیدهای آمینه و کربوهیدارت‌ها نیز تشکیل شده‌اند.

ویژگی‌ها و فواید غذایی پاپ کورن

همان‌طور که گفتیم، پاپ کورن یکی از تنقلات بسیار مفید برای کودکان است که می‌توان از آن برای میان‌وعده‌ای خوشمزه استفاده کرد. در این بخش از مقاله شما را به‌صورت جامع و کامل با برخی از خواص و فواید غذایی پاپ کورن آشنا خواهیم کرد:

فواید غذایی

وقتی که دانه‌های ذرت حرارت می‌بینند و ترک می‌خورند، توانایی برقراری و کنترل تعادل بین چربی و کربوهیدارت‌ها را دارند. به همین علت مصرف آن‌ها باعث کاهش خطر ابتلا به ترومبوز می‌شود. اثر فیبر غذایی موجود در پاپ کورن بر روی دستگاه گوارش، روده و جذب غذا، از دیگر ویژگی‌های پاپ کورن برای بدن است. این فیبر با جذب به دستگاه گوراش باعث منظم شدن هضم غذا می‌شود.


پاپ کورن میان‌وعده‌ای مفید و خوشمزه است؛ به این‌صورت که تمامی خواص هسته دانه ذرت مانند سبوس، جوانه و آندواسپرم را دربردارد. پاپ کورن درواقع از دسته غلات به‌شمار می‌آید و در ساختار خود سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌‌اکسیدان‌های بسیار است. به همین علت این خوراکی به یکی از میان‌وعده‌های مغذی و دوست‌دار گوارش برای کودکان تبدیل شده است.

کالری کم و پاکسازی کلسترول از رگ‌های خونی

یکی از خواص پاپ کورن کم بودن میزان کالری موجود در آن است. به همین دلیل در صورتی‌که برای تهیه پاپ کورن از کره یا روغن اضافی استفاده نشود، می‌تواند نقش میان‌وعده‌ای عالی و کم‌کالری را برای مصرف کودکان شما ایفا کند. علاوه‌براین فیبرهای موجود در پاپ کورن به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که می‌توانند باعث پاکسازی دیواره رگ‌های خونی و شریان‌ها از کلسترول اضافی شوند.

پاپ کورن؛ سرشار از آنتی اکسیدان

پاپ کورن از جمله مواد غذایی است که در ساختار خود حاوی ترکیباتی مانند پلی‌فنول‌هاست. این ترکیبات درواقع نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که از بدن در برابر آسیب‌های حاصل از رادیکال‌های آزاد خطرناک محافظت می‌کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها علاوه‌ بر اینکه با پاکسازی رگ‌های خونی باعث بهبود فعالیت قلب می‌شوند، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و کاهش رشد سلول‌های بدخیم سرطانی‌ را نیز در پی خواهند داشت.
لوتئین و زآگزانتین از جمله آنتی‌اکسیدان‌های کاروتنوئیدی است که در ساختار پاپ کورن وجود دارند. این آنتی‌اکسیدان‌ها دارای خواصی مانند محافظت از سلامت چشم و مقابله با ایجاد بیماری ماکولا و التهاب در بدن هستند.

پاپ کورن؛ بدون گلوتن

گلوتن در دسته موادی قرار دارد که ممکن است در برخی از کودکان ایجاد حساسیت یا بیماری سلیاک کند. پاپ کورن در زمره تنقلات خوشمزه‌ای است که به دلیل نداشتن گلوتن در ساختار خود، به یکی از میان‌وعده‌های ایمن و لذت‌بخش برای کودکان تبدیل شده است.

کربوهیدارت موجود در پاپ کورن

پاپ کورن در ترکیبات ساختاری خود غنی از کربوهیدارت‌هایی است که آن را به منبع انرژی باارزش در بدن تبدیل می‌کند. این ویژگی به کودک شما کمک خواهد کرد تا پس از خوردن پاپ کورن، روز خود را بدون احساس بی‌حالی سپری کند.

مواد معدنی موجود در پاپ کورن

از دیگر فواید مصرف پاپ کورن برای بدن، میزان مواد معدنی است که در ساختار آن وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که دانه‌های این خوراکی، ترکیبی غنی‌شده از مواد معدنی ریز مغذی‌ مانند منگنز، روی، منیزیم و پتاسیم هستند که توانایی اصلاح عملکرد سلول‌های بدن را دارند.

ویتامین‌های موجود در پاپ کورن

دانه‌های پاپ کورن نه تنها غنی از ترکیبات معدنی مانند سدیم و کلسیم هستند، بلکه ترکیبات مفید دیگری مانند خانواده ویتامین‌های B از جمله ویتامین B6، B3، فولات و اسید پانتوتنیک در ساختار آن‌ها به وفور یافت می‌شود.

تاثیر پاپ کورن بر کنترل قند خون

یکی دیگر از خواص فیبر موجود در پاپ کورن، تاثیری است که بر کنترل قند خون در بدن دارد. فیبر موجود در دانه‌های پاپ کورن با اثرگذاری بر روی سطح قند خون، میزان ترشح و مدیریت قند خون و همچنین میزان انسولین در بدن را کنترل می‌کند. این فرایند سبب کاهش میزان نوسانات قند خون در افراد دیابتی می‌شود.

تاثیر پاپ کورن بر روی استخوان سازی

فسفر و منگنز از جمله مواد معدنی موجود در ساختار دانه‌های پاپ کورن هستند که جذب آن‌ها از سوی بدن به تقویت و سلامت استخوان‌ها منجر می‌شود. از این رو با مصرف پاپ کورن، این مواد معدنی به حفظ عملکرد سالم استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها کمک می‌کنند. درنتیجه مصرف این میان‌وعده خوشمزه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و آرتروز کمک کند.

درمان کم خونی با پاپ کورن

از دیگر ویژگی‌های برجسته قرار دادن پاپ کورن در رژیم غذایی، اثری است که بر روی افزایش گلبول‌های قرمز خون می‌گذارد. دانه‌های این خوراکی خوشمز در ساختار خود حاوی مقادیر بسیار زیادی آهن هستند که پس از جذب به افزایش گلبول‌های قرمز خون و درمان کم‌خونی یا آنمی کمک می‌کنند.

خواص مصرف پاپ کورن برای کودکان

همان‌طور که در این مطلب به‌طور مختصر به آن اشاره کردیم، پاپ کورن از تنقلات و میان‌وعده‌های مفیدی به‌شمار می‌آید که می‌توان آن را با خیال راحت در رژیم غذایی کودکان خود گنجاند. این خوراکی از غلات کامل تهیه می‌شود که ساختار آن از کالری کم، آنتی‌اکسیدان و فیبر فراوانی تشکیل شده است. بنابراین می‌توان آن را جایگزینی سالم و مقوی برای بسیاری از تنقلات مضر فرآوری‌شده دانست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره