نماد آخرین خبر

زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت‌نگاری + مرور قوانین بیومتریک کانادا

منبع
بازار
بروزرسانی
زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت‌نگاری + مرور قوانین بیومتریک کانادا

بازار/ مهاجرت به کانادا، مستلزم انجام برخی اقدامات مانند انگشت‌نگاری است که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
بیومتریک کانادا یا انگشت‌نگاری، به این معنی است که برای درخواست ویزای توریستی این کشور، دریافت مجوز کار یا تحصیل، ویزای اقامت دائم یا پناهندگی و ... باید اطلاعات بیومتریک متقاضیان شامل اثر انگشت الکترونیکی و عکس دیجیتالی، به دولت کانادا ارائه شود.
در ادامه به توضیح پروسه انگشت‌نگاری کانادا، هزینه‌ها، قوانین و مدت‌زمان انجام آن، به طور کامل و جامع می‌پردازیم.

انگشت‌نگاری کانادا

بیومتریک فرایندی است که طبق آن، اطلاعات مربوط به اثر انگشت متقاضی با استفاده از یک اسکنر دیجیتال، ثبت شده و از چهره او نیز عکس گرفته می‌شود.
از طریق جمع‌آوری داده‌های بیومتریک، دولت کانادا قادر است با استفاده از تأیید هویتی افراد، درخواست‌ها را به طور کارآمدتر پردازش کرده و از ورود مهاجرین غیر‌قانونی به کانادا جلوگیری کند.
در سال ۲۰۱۳، کانادا شرایط بیومتریک و انگشت‌نگاری خود را برای درخواست ویزا گسترش داد و از آن تاریخ به بعد، تمام افرادی که برای ویزاهای مختلف در کانادا درخواست می‌دهند، مستلزم ارائه مشخصات بیومتریک برای درخواست ویزای کانادا هستند.
درخواست برای اقامت موقت (به جز اتباع ایالات متحده) تمدید اقامت در کانادا، اقامت دائم، اخذ ویزای توریستی کانادا یا ویزای تحصیلی و کاری و درخواست پناهندگی، نیازمند انجام انگشت‌نگاری است.
پروسه بیومتریک، دریافت اثر انگشت الکترونیکی و عکس دیجیتالی متقاضیان برای تأیید هویت و ارزیابی درخواست آن‌ها است.
در‌واقع افسران صادرکننده ویزای کانادا، از بیومتریک برای تأیید هویت افراد درخواست‌دهنده ویزا استفاده می‌کنند؛ این امر جعل هویت افراد را دشوارتر کرده و رفع خطاها را نیز آسان‌تر می‌کند.
پس از ارائه مشخصات بیومتریک خود، پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا (RCMP) اثر انگشت متقاضیان را با سوابق اثر انگشت مجرمان، مدعیان پیشین پناهندگی، دیپورت شدگان و متقاضیان اقامت موقت تطبیق می‌دهد.
هر گونه مطابقت با سوابق موجود، توسط افسر ویزا برای تصمیم‌گیری در مورد درخواست افراد تجزیه‌و‌تحلیل می‌شود.

چه کسانی باید انگشت‌نگاری انجام دهند؟

اگر نمی‌دانید که باید مشخصات بیومتریک را در درخواست ویزای دانشجویی خود لحاظ کنید یا خیر، دولت کانادا یک پرسش‌نامه کوتاه دارد که با انجام آن می‌توانید این موضوع را متوجه شوید. به‌طور‌کلی، در صورت درخواست برای موارد زیر، باید فرایند بیومتریک را انجام دهید:

  •  اخذ ویزای توریستی
  •  اخذ ویزای کار یا تحصیل (به‌استثنای اتباع ایالات متحده)
  •  اقامت دائم
  •  پناهندگی
  •  تمدید اقامت

تمدید مجوز کار یا تحصیل
چه افرادی از انجام انگشت‌نگاری کانادا معاف هستند؟
برخی از متقاضیان با شرایط ویژه، از انجام فرایند بیومتریک کانادا معاف هستند؛ این افراد عبارت‌اند از:

  •  متقاضیان اخذ شهروندی یا شهروندان کانادا
  •  ساکنان دائم کانادا
  •  شهروندان آمریکا و یا افراد دارای گرین کارت آمریکا
  •  کودکان زیر ۱۴ سال
  •  افراد بالای ۷۹ سال
  •  رؤسای دولتی و ایالتی
  •  دارندگان ویزای دیپلماتیک یا ویزای رسمی
  •  اعضای خانواده سلطنتی

قوانین بیومتریک کانادا

انجام بیومتریک کانادا طبق اصول و قواعد خاصی انجام می‌شود. چند قانون مهم در فرایند انجام بیومتریک عبارت‌اند از:

  •  در جلسه بیومتریک، اطلاعات هویتی مانند نام، تاریخ تولد، سایر اطلاعات موجود در پاسپورت، ۱۰ اثر انگشت و یک عکس دیجیتالی از صورت فرد جمع‌آوری می‌شود.
  •  انجام بیومتریک کانادا برای تمام متقضیان ۱۴ الی ۷۹ الزامی است.
  •  بر ‌اساس قانون جدید بیومتریک، تنها زمانی می‌توانید وقت بیومتریک بگیرید که نامه انگشت‌نگاری برای شما ارسال شده و پرونده ویزای خود را نیز سابمیت کرده باشید.
  •  طبق قانون جدید، برای گرفتن وقت انگشت‌نگاری به IRCC Number که در صفحه دوم نامه انگشت‌نگاری درج شده است نیاز دارید.
  •  متقاضیان برای اقدام به انگشت‌نگاری ویزای کانادا، تنها ۳۰ روز فرصت دارند؛ در صورت عدم مراجعه متقاضی در این بازه زمانی، پرونده ابطال و مردود اعلام می‌شود.
  •  انگشت‌نگاری سفارت کانادا نیازی به‌وقت قبلی ندارد و متقاضیان در هر زمان از ۳۰ روز اعلام شده، می‌توانند برای انجام انگشت‌نگاری اقدام کنند.
  •  از مدارک مورد نیاز برای انجام انگشت‌نگاری می‌توان به رسید درخواست ویزا و اصل پاسپورت اشاره کرد.
  •  اگر به صورت خانوادگی قصد مهاجرت به کانادا را دارید، برای انجام بیومتریک باید تمام اعضا به‌صورت هم‌زمان در مرکز انجام تست بیومتریک حضور داشته باشند.
  •  در روز انجام بیومتریک داشتن خال‌کوبی، حنا، پوشیدن لباس و روسری سفید و داشتن عینک ممنوع است.
  •  به هنگام عکاسی، چهره باید در حالت خنثی باشد و حالات اخم و خنده در آن دیده نشود.
  •  قبل از دادن اثر انگشت مطمئن شوید که هر گونه جراحت، بریدگی یا ترک در نوک انگشتان شما بهبود‌یافته است؛ چرا که ممکن است اثر انگشت به خوبی ثبت نشود.

مدت‌زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت‌نگاری

مدت‌زمان صدور ویزای کانادا بعد از انجام انگشت‌نگاری، به نحوه درخواست، نوع درخواست، تکمیل یا ناقص بودن مدارک و زمان پرداخت هزینه بیومتریک بستگی دارد.
ازآنجایی‌که در بازه‌های زمانی مختلف، افراد زیادی از سراسر جهان ممکن است برای اخذ ویزای کانادا درخواست دهند، به دلیل بالا‌بودن تعداد درخواست‌ها، ممکن است پروسه صدور ویزا کمی طول بکشد. بنابراین‌؛ نمی‌توان زمان مشخصی تعیین کرد و این پروسه ممکن چند روز الی چند ماه زمان ببرد.

مدارک مورد‌نیاز برای انگشت‌نگاری کانادا

از مدارک لازم برای انجام انگشت‌نگاری کانادا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  اصل پاسپورت معتبر
  •  نامه رزرو وقت انگشت‌نگاری (Appointment Letter) که بعد از گرفتن وقت انگشت‌نگاری صادر می‌شود.
  •  نامه انگشت‌نگاری (Biometric Instruction Letter) که بعد از تأیید پرونده ویزا، ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد در پروفایل ویزای متقاضی قرار می‌گیرد.

هزینه بیومتریک

یکی از بخش‌های مهم فرایند بیومتریک، پرداخت هزینه آن است. هزینه انگشت‌نگاری برای هر متقاضی ، ۸۵ دلار کانادا احتساب می‌شود.
درصورتی که تمام اعضای خانواده هم‌زمان درخواست دهند، حداکثر هزینه کل پرداختی ۱۷۰ دلار کانادا است. گروه‌هایی متشکل از سه عضو یا بیشتر از هنرمندان نمایشی که برای اجرا به کانادا سفر می‌کنند یا کارکنانی که به‌صورت هم‌زمان برای مجوز کار درخواست می‌دهند، باید حداکثر ۲۲۵ دلار کانادا برای بیومتریک هزینه پرداخت کنند.

نحوه ارسال بیومتریک برای درخواست ویزا

ابتدا هزینه بیومتریک ویزای کانادا را هنگام ارسال درخواست ویزای خود بپردازید؛ هزینه آن برای یک متقاضی انفرادی ۸۵ دلار کانادا یا برای خانواده هایی که با هم درخواست می کنند حداکثر ۱۷۰ دلار کانادا است.
هنگامی که هزینه را پرداخت کردید، یک دستورالعمل دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد مشخصات بیومتریک خود را شخصاً ارائه دهید.
زمانی که نامه دستورالعمل خود را دریافت کردید، باید قرار ملاقاتی را برای ارائه الزامات بیومتریک خود در یک مرکز خدمات تعیین کنید.
در این قرار ملاقات، شما باید گذرنامه معتبر و نامه بیومتریک خود را به همراه داشته باشید.
درخواست ویزای شما تا زمانی که اثر انگشت و عکس خود را ارسال نکنید پردازش نمی شود.

مدت اعتبار انگشت‌نگاری کانادا

به‌طور‌کلی، انگشت‌نگاری کانادا تا ۱۰ سال پس از زمان انجام آن اعتبار دارد. درصورتی‌که در ۱۰ سال گذشته برای یکی از ویزاهای موقت مانند ویزای توریستی کانادا اقدام کرده باشید، برای اخذ مجدد این ویزا به انگشت‌نگاری مجدد نیازی نیست.
البته درصورتی‌که با این پیشینه در حال حاضر برای اخذ یکی از ویزا‌های اقامت دائم کانادا قصد اقدام داشته باشید، باید پروسه بیومتریک مجدد طی شود.

سخن پایانی

اخذ ویزای کانادا، مستلزم برخورداری از برخی شرایط خاص و همچنین طی برخی مراحل است. یکی مهم‌ترین این مراحل، انگشت‌نگاری و بیومتریک محسوب می‌شود که در آن، اطلاعات هویتی (شامل اثر انگشت الکترونیکی و عکس دیجیتالی) متقاضیان اخذ ویزا‌ی توریستی کانادا، ویزای کاری و تحصیلی، اقامت دائم، تمدید اقامت و پناهندگی جمع‌آوری و مورد بررسی قرار می‌گیرد.
با استفاده از این اطلاعات، اداره مهاجرت کانادا می‌تواند از ورود غیرقانونی مهاجرین و مشکلات مربوط به آن جلوگیری کند.

 

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره