نماد آخرین خبر

ورود ۳ نیروگاه جدید تا آخر تابستان به مدار برق کشور

منبع
ايلنا
بروزرسانی
ورود ۳ نیروگاه جدید تا آخر تابستان به مدار برق کشور

ایلنا/ سخنگوی صنعت برق گفت: ٢٢ هزار مگاوات نیروگاه جدید که نیمی از آنها تجدیدپذیر است در دست ساخت قرار دارند و ٣ واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود.

به گزارش توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام اینکه ٣ واحد جدید نیروگاهی در طول تابستان جاری وارد مدار می‌شود، گفت: یکی از این واحدها در نیروگاه رودشور قرار دارد، این واحد نیروگاهی با آخرین فناوری‌های روز دنیا در دست ساخت بوده و نخستین نیروگاهی است که از توربین گازهایی که قبلا در این نیروگاه ساخته شده و با سه بویلر تغذیه می‌شود.
سخنگوی صنعت برق افزود: این واحد از حرارت خروجی اگزوز واحد نیروگاهی کلاس F استفاده کرده و از هیچ نوع سوختی استفاده نمی‌کند.
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به این که هر سال یک میلیون مشترک جدید به تعداد مشترکان صنعت برق افزوده می شود، خاطرنشان ساخت: این تعداد مشترک جدید به همراه مصارف صنعتی جدید مجموعا ٤.٥ تا ٥ درصد رشد مصرف به دنبال دارند.

وی همچنین گفت: آخرین میزان تقاضای مصرف برق کشور در تابستان جاری ٧٧ هزار و ٥١٤ مگاوات ثبت شد که رشد بالای ٧ درصدی مصرف برق را نشان می‌دهد که بخشی از آن به استفاده نادرست از وسایل سرمایشی باز می‌گردد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر