نماد آخرین خبر

بیشترین رشد قیمت مسکن در کدام منطقه تهران است؟

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
بیشترین رشد قیمت مسکن در کدام منطقه تهران است؟

اکو ایران/متوسط قیمت مسکن در منطقه 17 تهران نسبت به ابتدای سال 1401 نزدیک به 3 برابر شده، این در حالی است که در همین بازه زمانی متوسط قیمت در منطقه یک کمی بیشتر از 2 برابر رشد کرده است.
 
رشد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در خرداد ۱۴۰۳ نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۴۵ درصد بوده است. به عبارتی دیگر، متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در ۲۷ ماه حدود ۲٫۵ برابر شده است. کمترین رشد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران متعلق به منطقه یک با ۱۰۷٫۹ درصد و بیشترین آن برای منطقه ۱۷ با ۱۹۲٫۶ درصد بوده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد هرچه به مناطق پایینی شهر تهران نزدیک می‌شویم، شاهد این هستیم که رشد قیمت‌ها بالاتر بوده است.

مسکن در تهران سر به فلک کشیده

مسکن همیشه یکی از مهم‌ترین اجزای سبد مصرفی خانوارهای ایرانی بوده است. در سال‌های گذشته، رشد قیمت این بخش بیشتر شده و فشار قیمت آن بیش از پیش حس می‌شود. همچنین، خرید خانه نیز برای اکثریت افراد جامعه، بخصوص برای خانه اولی‌ها، سخت‌تر شده است. این فشار هزینه در ۲۷ ماه گذشته در شهر تهران بسیار قابل توجه بوده است.
با توجه به جدیدترین گزارش تحولات معاملات بازار مسکن شهر تهران که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، متوسط قیمت یک متر مربع واحد زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران، ۸۵٫۹ میلیون تومان بوده است. این رقم نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، رشدی ۱۴۴٫۷ درصدی داشته است. به عبارت دیگر، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران طی ۲۷ ماه تقریبا ۲٫۵ برابر شده است.


کدام منطقه بالاترین و کمترین تورم را داشته است؟
از بین مناطق ۲۲گانه شهر تهران، منطقه یک کمترین افزایش قیمت را داشته است. در ابتدای سال ۱۴۰۱، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه یک حدود ۷۷ میلیون تومان معامله شده است. در ماه گذشته، این رقم بیش از ۱۶۰ میلیون تومان بوده است. به عبارتی دیگر، رشد متوسط قیمت مسکن در منطقه یک نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، حدود ۱۰۸ درصد بوده و بیش از دو برابر شده است.
از طرفی، بیشترین رشد متوسط قیمت از بین مناطق مختلف شهر تهران، متعلق به منطقه ۱۷ بوده است. متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه ۱۷ در خرداد امسال نسبت به ابتدای سال ۱۴۰۱، تقریبا سه برابر شده است. متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در این منطقه در ابتدای سال ۱۴۰۱، ۱۷٫۵ میلیون تومان بوده است. در خرداد امسال این عدد به بیش از ۵۱ میلیون رسیده است.
همچنین، در ماه گذشته ارزان‌ترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در منطقه ۱۹ اتفاق افتاده است. از طرفی، گران‌ترین متراژ یک واحد مسکونی متعلق به منطقه یک بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره