نماد آخرین خبر

ترامپ قیمت طلا را عوض می‌کند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ قیمت طلا را عوض می‌کند؟

ایسنا/قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار بیش از یک درصد کاهش یافت، زیرا دلار آمریکا تقویت شد.

 هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۴۱۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. شمش در روز چهارشنبه به بالاترین سطح تاریخی ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۱.۷ درصد کاهش به ۲۴۱۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.
دلار ۰.۲ درصد بالاتر رفت، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری نیز افزایش یافت.
زین واودا، تحلیلگر بازار اظهار کرد به نظر می‌رسد ترکیبی از عوامل از جمله دلار قوی‌تر، افزایش بازدهی ایالات‌متحده، کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی و گرفتن سود احتمالی باشد که همگی به ضعف طلا در آستانه آخر هفته کمک می‌کنند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، بازارها با احتمال ۹۸ درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر روبرو هستند.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که قرائت‌های اخیر تورم تا حدودی به این اطمینان می‌افزاید که سرعت افزایش قیمت‌ها به شکلی پایدار به هدف بانک مرکزی باز می‌گردد. ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActivTrades گفت من انتظار دارم در کوتاه مدت، طلا بالاتر از ۲۴۰۰ دلار آمریکا باقی بماند.
اوانجلیستا افزود، اگر داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده که هفته آینده منتشر می‌شود، کاهشی در فعالیت‌های اقتصادی را نشان دهد، طلا می‌تواند به بالاترین رکوردی که در روز چهارشنبه به ثبت رسیده بود بازگردد یا در اطراف آن قرار بگیرد.

اوانجلیستا عنوان کرد یکی دیگر از عواملی که می‌تواند بر طلا تأثیر بگذارد، اعتقاد معامله گران به این است که دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری ایالات‌متحده، در نظرسنجی های نوامبر برنده خواهد شد یا خیر. او گفت این برای دلار بسیار مثبت است و البته بر طلا تأثیر می‌گذارد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۲.۹ درصد کاهش به ۲۹.۱۹ دلار رسید و پلاتین ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۶۶ دلار رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۲۲.۹۶ دلار رسید. هر سه فلز در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفتند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره