نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

اجاره نجومی خوابگاه و پانسیون در تهران

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
اجاره نجومی خوابگاه و پانسیون در تهران

اکو ایران/بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای اجاره ماهانه یک تخت در اتاق یک نفره در مناطق مرکزی تهران، باید رقمی بین 6.5 تا 10.6 میلیون تومان پرداخت کرد.
 
بررسی پلتفرم‌های اجاره اتاق در خوابگاه و پانسیون‌های تهران نشان می‌دهد که برای داشتن یک تخت خواب در یک اتاق یک نفره در مناطق مرکزی تهران که اکثریت بافت آن اداری است، دست‌کم باید رقمی حدود 6 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت.
حداکثر این مبلغ، 10 میلیون و 600 هزار تومان است که باید در برخی از این واحدها، مبلغی را به همان میزان اجاره یا کمتر از آن، به عنوان ودیعه در نظر گرفت.
از آنجایی که اغلب تقاضای این خوابگاه و پانسیون‌ها از سوی افراد کارمند و کارگر است؛ اگر مبنای حقوق دریافتی را، حقوق وزارت کار سال 1403 قرار دهیم(9 میلیون و 466 هزار تومان)، حداقل هزینه یک ماه اجاره(6 میلیون و 500 هزار تومان) اتاق یک نفره در مرکز پایتخت، برای افراد مجرد بدون سابقه کار، معادل 68.68٪ از حقوق ماهانه و حداکثر هزینه اجاره(10 میلیون و 600 هزار تومان) معادل 112.02٪ از حقوق ماهانه آن‌ها است.
برای اجاره اتاق هشت نفره در مرکز تهران نیز، دست‌کم باید 2 میلیون تومان و حداکثر 3 میلیون تومان در نظر داشت؛ بر این اساس حداقل هزینه اجاره اتاق هشت نفره برای افراد مجرد بدون سابقه کار، معادل 21.13٪ از حقوق ماهانه و حداکثر هزینه اجاره اتاق هشت نفره معادل 31.70٪ از حقوق ماهانه آن‌ها است.
البته خوابگاه‌ها و پانسیون‌های پسرانه به‌طور کلی قیمت کمتری نسبت به خوابگاه‌های دخترانه دارند؛ این تفاوت قیمت می‌تواند به دلایلی همچون تفاوت در میزان تقاضا، نوع امکانات ارائه شده و همچنین نگرانی‌های امنیتی مرتبط با خوابگاه‌های دخترانه باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره