نماد آخرین خبر

بذرپاش: اقدام بی‌سابقه دولت در الحاق ۱۰۰ هزار هکتار برای نهضت ملی مسکن

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بذرپاش: اقدام بی‌سابقه دولت در الحاق ۱۰۰ هزار هکتار برای نهضت ملی مسکن

ایرنا/ وزیر راه و شهرسازی گفت: اقدام دولت سیزدهم در الحاق ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی به‌منظور اجرای نهضت ملی مسکن، بی سابقه بود.

«مهرداد بذرپاش» امروز (یکشنبه)‌ در جلسه هیات دولت با ارائه گزارش از عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود اظهار داشت: از این میزان حدود نیمی از اراضی (۵۰ هزار هکتار) در محدوده‌های شهری و نیمی دیگر در محدوده‌های روستایی به‌منظور ساخت مسکن به پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.
بذرپاش یادآور شد: در بخش روستایی از ابتدای انقلاب تا سال ۱۴۰۲، تعداد ۸۰۰ هزار قطعه زمین تقدیم روستاییان شده بود؛ این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ و چهار ماهه امسال بیش از یک میلیون قطعه زمین وارد سامانه بخش روستایی شده که بخشی از آن تحویل مردم شده و این یک عدد بی‌سابقه است.
وی بیان‌داشت: در موضوع بافت فرسوده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالیانه ۴۷ هزار پروانه صادر شده بود که در سه ساله دولت سیزدهم به ۹۴ هزار فقره افزایش یافت.
بذرپاش خاطرنشان‌کرد: نوسازی مسکن روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالیانه ۸۰ هزار واحد بود که در سه سال گذشته به ۲ برابر این رقم یعنی بیش از ۱۶۵ هزار واحد در سال افزایش یافت.

۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است
وی با اعلام اینکه بیش از ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است، گفت: آمارهای بانک مرکزی نشان‌دهنده رشد تولید و ساخت مسکن از منفی ۶.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ (در مجموع رشد ۱۴ درصدی) است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در موضوع کنترل بازار مسکن، با همکاری مجلس قانون سامان‌دهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها مصوب شد که اجازه مداخله برای کنترل بازار مسکن را به دولت می‌دهد.
وی ادامه داد: قانون رسمیت بخشیدن به اسناد رسمی یکی از قوانین مترقی دقیق و کنترل کننده پرونده‌های املاک است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نهایی و ابلاغ شده است و تخلفات و کلاهبرداری‌ها این حوزه را به حداقل خواهد رساند.
بذرپاش یادآور شد: در دولت سیزدهم ۳۲۷ کیلومتر آزادراه جدید در کشور احداث شد و طول آزادراه‌ها به سه‌هزار و ۵۳ کیلومتر رسید. همچنین با ساخت سه هزار و ۵۸۶ کیلومتر بزرگراه، طول مسیرهای بزرگراهی به ۴۸ هزار کیلومتر افزایش یافت.
وی اضافه‌کرد: در بخش راه‌های روستایی احداث هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی در دولت سیزدهم به ثبت رسید که رشد ۳۴ نسبت به دولت قبل نشان می‌دهد و البته این به جز بهسازی و روکش آسفالت مسیرها است.
این مقام مسئول گفت: در دولت سیزدهم ۱۸ جلسه شورای مسکن برگزار و مقررات خوبی در آن جلسات به تصویب رسید.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: همه اینها زیرساخت‌های خوبی است که به دولت چهاردهم کمک می‌کند حرکت شتابان‌تری را برای توسعه این بخش ها داشته باشد.

وی، رشد ۴۹ درصدی ترانزیت دریایی، افزایش ۲۸ میلیون تنی تخلیه و بارگیری بنادر، افزایش ۷۷۲ هزار TEU تخلیه و بارگیری کانتینری با رشد ۴۲ درصدی و رشد ۱۴۰ درصدی جابه جایی مسافر را از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه دریایی برشمرد.
بذرپاش گفت: در همین بخش، با عقد قرارداد با هندی ها در بندر چابهار، عقد قرارداد با اماراتی‌ها در بنادر شمالی کشور، همچنین همکاری با عمانی‌ها و قطری‌ها اقدامات خوبی در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: لایروبی و احیاء خلیج گرگان، ساخت بنادر خمیر، سیریک، بوموسی، اروندکنار و غیره، ساخت سیلوهای مکانیزه غلات به ظرفیت یک میلیون تنف احداث ۲۹۲ فروند شناور دریایی و اضافه شدن ۳۱ فروند شناور در بنادر شمالی، در دولت سیزدهم به انجام رسید
وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان‌داشت: در حوزه هوایی ظرفیت اعزام سالیانه ۲.۵ میلیون نفر مسافروجود دارد و با بهره برداری از ترمینال های جدید در اهوازف کیش، رامسر و دیگر نقاط، افزایش ۷۶۷ درصدی جابه‌جایی مسافر بین‌المللی در بخش هوایی به ثبت رسید که خود نشان‌دهنده رشد گردشگری در کشور است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره