نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

علت میل بورس به سکون چیست؟

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
علت میل بورس به سکون چیست؟

تجارت نیوز/ کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاهی به بازار در گروه‌های مختلف براساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه و گزارش‌های فصل بهار، حاکی از کاهش سود درعمده صنایع از جمله پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها ، دارویی‌ها و فولادی‌هاست. 

ندا کریمی در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: نگاهی به بازار در گروه‌های مختلف براساس صورت‌های مالی ۱۲ ماهه و گزارش‌های فصل بهار، حاکی از کاهش سود درعمده صنایع از جمله پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها ، دارویی‌ها و فولادی‌هاست. ثبات نرخ ارز و عدم افزایش متناسب با افزایش تورم و هزینه‌ها دلیل اصلی کاهش سود شرکت‌ها در این فصل نسبت به فصل مشابه سال قبل است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در عین حال، قطعی‌های مکرر برق نیز سبب کاهش تولید شرکت‌ها شده است. با این حال بعضی از صنایع، عملکرد مناسبی را در فصل بهار داشته‌اند از جمله شرکت‌ها در گروه‌ها و صنایع کوچکتر. همچنین شرکت‌هایی هم که مشمول قیمت‌گذاری دستوری نبودند، وضعیت قابل قبولی داشته‌اند. علاوه بر این، در میان گروه‌های مختلف بازار برخی از صنایع صادرات محوری که توانسته‌اند ارز خود را با نرخ‌های نزدیک به بازار آزاد بفروشند، در زمره‌ی عملکرد مناسب بوده‌اند ، برخی شرکت‌های کوچک دارویی و کاشی و معدنی در این دسته قرار دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره