نماد آخرین خبر

طلای جهانی پشت چراغ قرمز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
طلای جهانی پشت چراغ قرمز

ایسنا/ قیمت طلا در معاملات اولیه آسیا امروز چهارشنبه (۲۴ جولای) ثابت بود و سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند بر جدول زمانی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به ۲۴۰۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

بر اساس نظرسنجی رویترز، اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی می‌گویند، فدرال رزرو امسال تنها دو بار، در ماه‌های سپتامبر و دسامبر، نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد، زیرا تقاضای مصرف کننده انعطاف پذیر ایالات‌متحده، علی رغم کاهش تورم، رویکردی محتاطانه را ایجاب می‌کند.

قیمت شمش در هفته گذشته در بحبوحه افزایش کاهش نرخ در ایالات‌متحده به بالاترین رقم تاریخ ۲۴۸۳ دلار و ۶۰ سنت رسید. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. اطلاعات کلیدی منتشر شده در این هفته شامل تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم در روز پنجشنبه و شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی ژوئن در روز جمعه است.

اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد دارایی‌های آن ۰.۲۱ درصد افزایش یافت و از ۸۴۰.۰۱ تن در روز دوشنبه به ۸۴۱.۷۴ تن در روز سه‌شنبه رسید.

هند روز سه‌شنبه تعرفه واردات طلا و نقره را کاهش داد، اقدامی که به گفته مقامات این صنعت می‌تواند تقاضای خرده فروشی را افزایش دهد و به کاهش قاچاق در دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان کمک کند. بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد بر اساس سند ارسالی به بانک‌ها، تصمیم گرفته است حراج‌های مبادله ارز و طلا در برابر لیر ترکیه را با بانک‌های محلی آغاز کند.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره در ۲۹.۲۱ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۴۰.۴۱ دلار رسید و پالادیوم در ۹۲۵.۵۰ دلار ثابت ماند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره