نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

خاندوزی: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خاندوزی: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است

ایسنا/ وزیر اقتصاد اعلام کرد: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اکثر واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز - چهارشنبه - هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: میزان رشد منابع بودجه در ۴ ماهه اول امسال نسبت به ۴ ماهه مشابه سال ۱۴۰۲ به میزان ۵۰ درصد افزایش داشته است که سهم قابل توجهی از این افزایش به رشد درآمدهای نفتی و سایر درآمدهای جاری و مالیاتی دولت برمی گردد.

وی با بیان اینکه در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۳ شاهد افزایش ۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته هستیم، افزود: عدد صادرات غیرنفتی به ۱۷ میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار رسیده است. همچنین رشد وزنی صادرات غیرنفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه، ۴ درصد بوده است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه میزان افزایش واردات کشور ۶ درصد نسبت به ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است، ادامه داد: نیم درصد رشد وزنی واردات و ۸ درصد رشد وزنی صادارت در مقابل ۶ درصد افزایش ارزش واردات و ۸ درصد افزایش ارزش صادرات بوده است.

خاندوزی در ادامه توضیح داد: گرچه با لحاظ درآمدهای نفتی تراز جاری کشور مثبت است اما اگر نفت را محاسبه نکنیم تراز جاری گمرکی کشور از منفی ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در ۴ ماهه اول سال گذشته به منفی یک میلیارد دلار در ۴ ماهه اول امسال رسیده است که نشان دهنده کاهش خیلی شدید تراز غیرنفتی کشور است.

وزیر اقتصاد به جزییات اقلام وارداتی در ۴ ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: واردات شمش طلا در ۴ ماهه اول امسال ۱۲ تن ثبت شده است که این عدد پارسال ۳ تن و سال ۱۴۰۱ نزدیک صفر بود. اکثر واردات شمش طلا از مبداء فرودگاه امام خمینی انجام می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره