نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

معاون وزیر ارتباطات: ۹۶ درصد روستاهای کشور از اینترنت برخوردار هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون وزیر ارتباطات: ۹۶ درصد روستاهای کشور از اینترنت برخوردار هستند

ایرنا/قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۹۶ درصد روستاهای کشور از جمله بسیاری از روستاهای صعب العبور و کم جمعیت از اینترنت برخوردار هستند.

امیر محمدزاده لاجوردی روز شنبه در آیین افتتاح طرح های ارتباطی در سلماس با بیان اینکه دولت برای دسترسی آسان مردم به اینترنت تلاش بسیاری داشته است، افزود: اینترنت پرسرعت از ملزومات دسترسی آسان به اطلاعات بوده و وزارت ارتباطات با افتخار در زمینه توسعه اینترنت گام برداشته و این از خدمات ارزنده دولت شهید رییسی است.
وی اضافه کرد: دولت تا آخرین دقیقه در خدمت مردم است و امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش های دولت شهید رییسی و پیشرفت و توسعه کشور در بخش های مختلف به ویژه حوزه ارتباطی هستیم.
وی ادامه داد: توسعه شبکه ملی اطلاعات از سیاست های اصلی ارتباطی است که در این زمینه چندین پروژه بزرگ داریم که یکی از آنها شبکه فیبر نوری و اینترنت روستایی است که امروز در شهرستان سلماس شاهد بهره برداری این طرح هستیم.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان چشم انداز های این وزارتخانه اظهار کرد: بهره گیری از توان شرکت های خصوصی و رفع انحصار در زمینه ارتباطات از افتخارات این نهاد است.


لاجوردی گفت: با گسترش شرکت های ارائه دهنده اینترنت و رقابتی شدن فضا علاوه بر افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت نیز خواهیم بود و تا پایان امسال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل خواهند بود.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: در سه سال خدمت دولت شهید رییسی مردم شاهد جهاد خدمت بودند و امید است دولت جدید نیز رویه خدمت به مردم را با جدیت هرچه تمام ادامه دهد و در این مسیر موفق و سرآمد باشد.
یعقوب رضازاده افزود: امروز طرح فیبر نوری با یک هزار میلیارد ریال هزینه در سلماس به بهره برداری می رسد که نشانگر اهتمام جدی دولت شهید رییسی به امر توسعه ارتباطات است.
وی اضافه کرد: سلماس در پروژه های متعدد گازرسانی، آب رسانی، اینترنت و توسعه روستایی دارای رتبه های برتر در استان است.
به گزارش ایرنا قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بهره برداری طرح فیبر نوری و کسب و کارها و افتتاح سایر طرح های ارتباطی روز شنبه به سلماس از شهرهای واقع در شمال آذربایجان غربی سفر کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره