نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

اعلام جزییات پیش‌فروش اربعینی بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار

منبع
ايلنا
بروزرسانی
اعلام جزییات پیش‌فروش اربعینی بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار

ایلنا/ دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌فروش بلیت اربعین هواپیما، اتوبوس و قطار از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: پیش‌فروش بلیت هواپیما از ١۴ مردادماه آغاز می‌شود و فروش تا ٩ نفر مجاز است، همچنین امسال امکان جابجایی دریایی زائران فراهم شده‌ است.

حسین مذنب درباره آمادگی بخش حمل و نقل عمومی کشور برای جابه‌جایی زائران حسینی در ایام اربعین اظهار داشت: پیش فروش بلیت هواپیما برای ایام اربعین از اواسط هفته آینده یعنی از تاریخ 14 الی 15 مرداد ماه آغاز می‌شود. قیمت بلیت یکطرفه به نجف و بغداد از استان‌های خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، مازندران و گلستان به دلیل مسافت بیشتر 6 میلیون تومان و سایر استان‌ها 5 میلیون تومان است. 
وی ادامه داد: فروش بلیت چارتری برای اربعین ممنوع است و مسئولیت بلیت هر شرکت هواپیمایی بر عهده همان شرکت است و باید نسبت به توزیع و قیمت آن نظارت داشته باشد و درصورتی که ایرلاین‌ها بلیت‌های اربعین را برای عرضه در اختیار دفاتر فروش و آژانس‌هایی قرار دهند و آن آژانس‌ها گرانفروشی کنند، ایرلاین عرضه کننده بابت این تخلف باید پاسخگو باشد. 
دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم بلیت اربعین را بدون واسطه و بطور مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند. شرکت‌های هواپیمایی سایت فروش دارند و مردم می‌توانند بجای مراجعه به آژانس‌ها و سایر سایت‌ها بطور مستقیم بلیت اربعین را با قیمت مصوب از سایت خود شرکت‌های هواپیمایی خریداری کنند.
مذنب گفت: عرضه بلیت هواپیما به صورت یکجا نخواهد بود و فروش گروهی بلیت هم نخواهیم داشت و فروش بلیت برای بیش از 9 نفر نخواهد بود. این تجربه در سالهای گذشته وجود دارد که عده‌ای با خرید گروه بلیت، تعدادی از این بلیت‌ها را با قیمت بالاتر از بازار سیاه به فروش رسانده‌اند از این رو برای جلوگیری از گرانفروشی‌ها و همچنین برقراری عدالت دسترسی عموم مردم به بلیت‌ها، فروش گروهی ممنوع است.   
مذنب گفت: همچنین در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اتوبوس دربستی ممنوع است. 
وی درباره حضور ناوگان عراقی برای جابه جایی زائران کشورمان اظهار داشت: توافق انجام شده با عراقی‌ها برای 400 دستگاه اتوبوس است و در طول سال شرکت‌های عراقی از مسیر قم و تهران تردد مستقیم به نجف دارند و مذاکراتی که انجام شده برای افزایش ناوگان عراقی است البته در تلاش هستیم که از سایر ظرفیت‌های موجود در کشورهای همسایه استفاده کنیم.  
دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره آخرین اقدامات برای جابه‌جایی زائران حسینی از مسیر حمل و نقل دریایی ادامه داد: از سال 1401 به دنبال برقراری مسیر دریایی بین خرمشهر و بصره برای جابه‌جایی زائران اربعینی بوده‌ام و از سال گذشته تمام ظرفیت‌های دریایی ایران برای برقراری این مسیر آماده است اما با محدودیت‌هایی در کشور عراق مواجه شدیم البته امسال برای پذیرش زائران از مسیر دریا اعلام آمادگی کرده‌است. 
وی افزود: تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این است که امسال حتما این مسیر برای زئران برقرار شود که البته گفته می‌شود عمده متقاضیان استفاده از این مسیر ساکنان استان خوزستان باشد و سازمان بنادر با همکاری وزارت امور خارجه و استانداری‌های دو استان مرزی در حال انجام امور هستند. 
مذنب درباره قیمت بلیت شناورها در این مسیر گفت: هنوز قیمت بلیت شناورها نهایی نشده‌ است.  
دبیر ستاد اربعین حسینی وزارت راه و شهرسازی همچنین درباره پیش فروش بلیت قطار اربعین اظهار داشت: احتمالا پیش فروش بلیت قطار اربعین هم بدون تغییر قیمت از هفته آینده آغاز می شود. قطار اربعین به مقصد اهواز، خرمشهر و کرمانشاه سیر خواهند داشت اما با توجه به محدودیت ظرفیت مسیرهای ریلی مبدا حرکت را افزایش می‌دهیم. 

وی تاکید کرد: نکته مهم این است که باید تلاش داشته باشیم که در این ایام آسیبی به سفرهای داخلی وارد نشود.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar