نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

واکنش قیمت نفت به ترور اسماعیل هنیه

منبع
تابناک
بروزرسانی
واکنش قیمت نفت به ترور اسماعیل هنیه

تابناک/رئیس مرکز مطالعات انرژی وین گفت: در پی شهادت اسماعیل هنیه در تهران، دبیرخانه اوپک، شرایط پیش رو را با دقت رصد خواهد کرد. دیروز بعد از ظهر نفت شاخص برنت برای اولین بار در ۵ ماه گذشته، در سطح بالای ۸۰ دلار در بشکه تثبیت شد. 

فریدون برکشلی، رئیس مرکز مطالعات انرژی وین، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت: دقایقی پس از اعلام خبر این ترور، بازار بین المللی نفت واکنش نشان داد و قیمت نفت افزایش یافت.
وی ادامه داد: قیمت نفت در اوایل صبح چهارشنبه ۱۰ مرداد افزایش یافت و نفت برنت به رقم بالای ۸۰ دلار و WTI نزدیک به ۷۷ دلار برای هر بشکه رسید.
به گفته این کارشناس ارشد بازار بین الملل نفت، بررسی‌های قیمت نفت طی حدود یک ماه گذشته نشان از روند کاهشی داشت، این در حالی است که طی افزایش تنش‌ها در منطقه ضاحیه بیروت، بابل عراق و شهادت اسماعیل هنیه در روز گذشته، پس از طی این مدت، قیمت نفت با تکیه بر افزایش تنش در منطقه غرب آسیا، شیب صعودی به خود گرفت.

برکشلی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با افزایش تنش در منطقه غرب آسیا که بازیگران اصلی بازار نفت مانند عراق، ایران، عربستان با فاصله از منطقه غرب آسیا و نزدیکی به محور مقاومت یمن، درآن حضور دارند، می‌تواند تهدید در زمینه تولید و تامین بخشی از سبد مصرفی بازار را مورد تهدید قرار داده و موجب افزایش قیمت طلای سیاه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه امروز اول ماه اوت، اجلاس مشورتی کمیته وزارتی نظارت بر بازار نفت اوپک (پلاس)، به صورت مجازی برگزار می‌شود، توضیح داد: انتظار می‌رود که وقایع روز گذشته تهران، در اجلاس توسط وزرای نفت عضو کمیته وزارتی نظارت بر بازار جهانی نفت، مورد بررسی قرار گیرد. البته انتظار نمی‌رود که کمیته خواستار تغییرات در سطح تولید و سهمیه‌بندی اعضا باشد.
رئیس مرکز مطالعات انرژی وین تصریح کرد: در هر صورت دبیرخانه اوپک، شرایط پیش رو را با دقت رصد خواهد کرد. دیروز بعد از ظهر نفت شاخص برنت برای اولین بار در ۵ ماه گذشته، در سطح بالای ۸۰ دلار در بشکه تثبیت شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره