نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

فراز و فرود قیمت اقلام خوراکی در تیر ۱۴۰۳

منبع
اکو ايران
بروزرسانی
فراز و فرود قیمت اقلام خوراکی در تیر ۱۴۰۳

اکو ایران/بررسی‌ها نشان می‌دهد در تیر ماه امسال از میان اقلام خوراکی، «هلو» بیشترین میزان کاهش قیمت و «پرتقال» بیشترین میزان افزایش قیمت را نسبت به خردادماه داشته است.
 
 مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از متوسط قیمت اقلام خوراکی در تیر ماه امسال اعلام کرد پنج کالای خوراکی «پرتقال»، «هویج فرنگی»، «سیب»، «هندوانه» و «خربزه» بیشترین میزان افزایش قیمت در تیرماه نسبت به خردادماه امسال داشته و پنج کالای خوراکی «هلو»، «بادمجان»، «پیاز»، «سیب زمینی» و «گوجه فرنگی» بیشترین میزان کاهش قیمت در تیرماه سال جاری را به نام خود ثبت کرده‌اند.
همچنین بر اساس این آمارها، پنج قلم از اقلام خوراکی که عبارتند از «کدو سبز»، «سیب»، «ماهی قزل‌آلا»، «هویج فرنگی» و «شیر پاستوریزه» بیشترین میزان افزایش تورم را در تیرماه نسبت به خردادماه تجربه کرده‌اند و در سمت دیگر اقلام «بادمجان»،‌ «لیمو ترش»، «سیب زمینی»، «تخم مرغ ماشینی» و «قند» بیشترین میزان کاهش را در تورم تیرماه نسبت به خردادماه به ثبت رسانده‌اند.



تورم اقلام خوراکی مناطق شهری در تیرماه
مرکز آمار ایران به صورت ماهیانه متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری را اعلام می‌کند. در این آمار رشد متوسط قیمت این اقلام در تیرماه منتشر شده که نشان می‌دهد پنج کالای خوراکی «پرتقال»، «هویج فرنگی»، «سیب»، «هندوانه» و «خربزه» بیشترین میزان افزایش قیمت را داشته‌اند. در میان این اقلام پرتقال با ۲۷.۷ درصد افزایش قیمت در این ماه بیشترین میزان تورم ماهانه اقلام خوراکی را به ثبت رسانده‌است.
از سوی دیگر پنج قلم از اقلام خوراکی که عبارتند از «هلو»، «بادمجان»، «پیاز»، «سیب زمینی» و «گوجه فرنگی»، بیشترین میزان کاهش قیمت را در تیرماه به ثبت رسانده‌اند. در این میان «هلو» با کاهش ۲۳.۵ درصدی قیمت مواجه بوده کمترین تورم ماهانه در تیر بوده است.


تجربه بیشترین کاهش تورم در «بادمجان» در تیرماه امسال
بررسی تورم اقلام خوراکی نشان می‌دهد پنج کالای خوراکی  «کدو سبز»، «سیب»، «ماهی قزل‌آلا»، «هویج فرنگی» و «شیر پاستوریزه» بیشترین میزان افزایش تورم را در تیرماه نسبت به خرداد تجربه کرده‌اند. در این میان «کدو سبز» با ۶.۳ واحد درصد افزایش تورم در تیر نسبت به خرداد، بیشترین میزان افزایش تورم را در این ماه داشته است.
از سوی دیگر «بادمجان»،‌ «لیمو ترش»، «سیب زمینی»، «تخم مرغ ماشینی» و «قند» پنج قلم خوراکی هستند که بیشترین کاهش تورم را در تیر نسبت به خرداد داشته اند. در میان این کالاها، «بادمجان» بیشترین میزان کاهش تورم را در تیر ماه تجربه کرده که معادل ۲۶ واحد درصد بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره