نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

شکسته‌شدن رکورد گرما در هفته جاری تکذیب شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شکسته‌شدن رکورد گرما در هفته جاری تکذیب شد

تسنیم/رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان "گرمای هفته جاری بی‌سابقه نیست."، گفت: فقط ماندگاری هوای گرم در اکثر مناطق کشور طولانی خواهد بود.

صادق ضیائیان در خصوص برای اظهارات مبنی بر شکسته شدن رکورد گرما در کشور، اظهار کرد: خیر، این‌گونه نیست که گرمای بی‌سابقه‌ای در کشور داشته باشیم، فقط فرق گرمای هفته جاری با هفته‌های گذشته در ماندگاری آن است.
وی ادامه داد: از فردا دوشنبه 15 مردادماه روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود و هوای گرم تا آخر هفته ماندگاری خواهد داشت.
وی با اشاره به افزایش دما در کشور در هفته‌های گذشته، افزود: گرمای هفته جاری به دمای 10 روز پیش نخواهد رسید.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با یادآوری این‌که 10 روز قبل دمای هوا در تهران به 41.7 درجه رسید، گفت: در گرمایی که این هفته پیش‌ِرو داریم، دما به این مقدار (41.7) نمی‌رسد.

ضیائیان بیان کرد: در طول تاریخ 4 بار دمای 42.6 درجه در تهران ثبت شده است، ازاین‌رو تأکید می‌کنم دمای هوا طی هفته جاری بی‌سابقه نیست و تنها ماندگاری آن طولانی‌تر است.
وی با ابراز این‌که ماندگاری هوای گرم تأمین انرژی را با چالش مواجه خواهد کرد، اعلام کرد: فردا دوشنبه افزایش دما در شمال غرب آغاز می‌شود  و جنوب شرق دما کاهش می‌یابد. روز سه‌شنبه در نوار شمالی و شرق کشور افزایش دما را داریم و در سایر مناطق دما تغییری نخواهد کرد.
وی اضافه کرد: روز چهارشنبه تغییری در دما نداریم و تنها در نیمه جنوبی مقداری دما افزایش می‌یابد. روز پنجشنبه شاهد کاهش دما در نوار شمالی هستیم و در نیمه جنوبی و شرق کشور افزایش دما روی می‌دهد.

وی افزود: فردا در کرمان به‌ویژه شرق آن دما به 50 درجه افزایش می‌یابد. روز پنجشنبه نیز در بخش‌هایی از ایلام و خوزستان دمای 50 درجه را تجربه می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره