نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پشت‌پرده پز عالی برخی هم‌وطنان با بنز و BMW لو رفت

منبع
برترين ها
بروزرسانی
 پشت‌پرده پز عالی برخی هم‌وطنان با بنز و BMW لو رفت

برترین ها/ بازار اجاره خودروهای لوکس در ایران این روزها رونق خاصی گرفته و افراد زیادی به تناسب نیاز و شرایط خود نسبت به اجاره ساعتی این خودروها اقدام می‌کنند. معمولا خودروهای اجاره ای حداقل به مدت ۱۰ ساعت اجاره داده می‌شوند و هزینه بستگی به مدل خودرو دارد.

به عنوان مثال اجاره خودروی پرشیا برای مدت ۱۰ ساعت حدود ۲ میلیون تومان هزینه دارد. این مبلغ برای خودروی لوکسی مثل پورشه ماکان تا ۱۶.۵ میلیون تومان می‌رسد. اجاره ۱۰ ساعته خودرویی مانند بنز کلاس اس هم تقریبا ۸ تا ۸.۵ میلیون تومان خواهد بود.

سبک جدید اجاره خودروهای لوکس در ایران
جدیدترین اخبار خودرو حاکی از این است که بازار اجاره خودرو در ایران گسترده شده و خودروهایی مانند پورشه ماکان یا انواع مدل‌های بنز و بی ام و به صورت ساعتی اجاره داده می‌شوند. علاوه بر روش‌های رایج سابق، حالا در ایران خودروهای لوکس به شکل ساعتی نیز اجاره داده می‌شوند. البته برای اجاره ساعتی خودرو حداقل باید هزینه ۱۰ ساعت را بپردازید و کمتر از آن به نظر امکان ندارد. هزینه اجاره خودرو نیز بسته به مدل متفاوت است.


نرخ‌های اجاره خودرو در ایران
مثلا در شرایطی که پرشیا را می‌توانید با ۲ میلیون تومان برای ۱۰ ساعت اجاره کنید، برای اجاره ۱۰ ساعتی پورشه ماکان باید ۱۶.۵ میلیون تومان بپردازید که برابر با ساعتی ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. اجاره ساعتی خودروهایی مانند بنز کلاس اس نیز تقریبا ۸ تا ۸.۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

یک شب رویایی با ماشین عاریه
یکی از مشتریان پروپاقرص این خودروهای لوکس، عروس و دامادها هستند که برای ثبت تصاویر و خاطرات این روز خودرو رنت می‌کنند. مثلا یک  زوج جوان که در روزهای آینده می‌خواهند زندگی مشترکشان را آغاز کنند سراغ اجاره خودروهای لوکس رفته‌اند و ماشین‌ پورشه ماکان را انتخاب می‌کنند.
برای رنت این خودرو باید 600میلیون ضمانت بدهند. همچنین علی‌الحساب 100میلیون ودیعه و اجاره این خودرو حدود 33میلیون تومان است. داماد می‌گوید: "یک شب است دیگر باید بهترین باشد و جلوی بقیه کم نیاورد. برای روز خواستگاری هم همین کار را کردم و با بنز به محله‌شان رفتم. همین کلاس کار باعث شد تا همسرم از بین خواستگارهایش به من بله بگوید.» داماد این‌بار هم برای پرداخت مبلغ ضمانت سند خودرو 207 را گرو می‌گذارد و برای اجاره هم روی هدایای عروسی حساب باز کرده‌است!"

پز عالی با بنز و BMW
با همه این تفاسیر و بیان قیمت‌های نجومی رنت خودرو در تهران، جای سئوال است مشتریان اجاره خودروهای لوکس چه کسانی هستند که حاضرند برای سوارشدن و دوردور کردن با بنز، پورشه و BMW در خیابان‌های ناهموار شهر این بهاء را بپردازند؟ فردی به نام حمید که انواع خودروهای خارجی و ایرانی را رِنت می‌کند، شرکت‌های خصوصی جوانان را مخاطبان درجه یک و همیشگی اجاره خودرو می‌داند و در این باره می‌گوید: «بسیاری از شرکت ها و موسسات خصوصی برای پذیرایی از مهمانان خود به ویژه افراد خارجی قرارهای کاری خود را در بهترین و شیک‌ترین اماکن ترتیب می‌دهند. آنها با اجاره خودرو کلاس کار را بالا می‌برند و و فرد مورد نظر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره