نماد آخرین خبر

رونمایی مدیرعامل راه‌آهن از میزان بدهی رجا

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
رونمایی مدیرعامل راه‌آهن از میزان بدهی رجا

اقتصاد آنلاین/ مدیر عامل راه آهن با تاکید بر اینکه واگذاری شرکت رجاء با حفظ الزامات صورت نگرفته است گفت: بدهی 1000 میلیارد تومانی شرکت رجاء به شرکت راه آهن هنوز پرداخت نشده است.

واگذاری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا به سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم و دوازدهم ظاهرا این روزها با واکنش منفی شرکت راه آهن و به خصوص مدیر عامل آن مواجه شده است. 

آنطور که سید میعاد صالحی معتقد است این است که وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا برای آنها اولویت صدم هم نیست اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است.

سال گذشته و در همین مرداد ماه بود که مدیر عامل راه آهن اعلام کرد که شرکت ریلی رجا ۷ سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی به شرکت راه‌آهن دارد. علاوه بر این‌ رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمی‌دهد. از وزارت کار خواهش می‌کنیم به این معضل رسیدگی کنند.

سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار «اقتصاد آنلاین» در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت رجاء بدهی خود به شرکت راه آهن را پرداخت کرده است؟ گفت: مجموعه های مختلف ریلی با توجه به قراردادهایی که در حوزه لکوموتیو مطرح بوده اعداد متفاوتی مطرح می شود..

وی افزود: حدود 10 شرکت حمل و نقل ریلی مسافری داریم که یکی از آنها شرکت رجاء است. اعداد و ارقام متفاوت است اما اینکه شرکت رجاء 12 یا 13 سال قبل بدون کارشناسی و قیمت درست واگذار شد تا چند سال حسابرسی نشده بود و الان هم اختلاف حساب وجود دارد.

صالحی یادآوری کرد: دولت در آن ایام شرکت رجاء را واگذار کرده است و بعد از مدتها رئیس خزانه به راه آهن نامه ارسال می کند که موارد واگذار شده نبوده و راه آهن باید آنها را در حساب های خود داشته باشد و برگرداند. 

مدیر عامل راه آهن تاکید کرد: اساسا واگذاری شرکت رجاء با حفظ الزامات صورت نگرفته است و هنوز اختلاف حساب هایی وجود دارد که امید است با آن رسیدگی ها اعداد و ارقام مشخص شود. هنوز طلب خود را از رجا نگرفته ایم.

 او گفت: به هر حال وقتی تعرفه بلیت قطار با تورم همخوانی ندارد همین می شود که برخی شرکت ها دچار زیان و بدهی می شوند.

صالحی افزود: از سال ۹۲ تا ۱۴۰۳ تعدیل و اصلاح تعرفه بلیت قطار تقریبا صفر درصد بوده است. در سنوات مختلف ۱۰ درصد رشد تعرفه داشتیم اما سوال این است که آیا تورم ۱۰ درصد افزایش می یابد. تورم ۴۰ درصدی با تعرفه و تعدیل قیمت بلیت قطار همخوانی ندارد.

مدیر عامل راه آهن در پاسخ به این پرسش که گفته می شود مدیر عامل سابق راه آهن گزینه وزارت راه و شهرسازی دولت چهاردهم است. در این خصوص چه اظهار نظری دارید؟ گفت: در مورد شایعات حضور برخی افراد در وزارت راه و شهرسازی فعلا نمی توان اظهار نظر کرد و باید منتظر ماند و وقتی که موضوع معرفی افراد کابینه به مجلس قطعی شد می توان در مورد آن تحلیل ارائه کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره