نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پیوستن ۲ بانک جدید به فهرست پرداخت‌کنندگان وام ازدواج و فرزندآوری

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پیوستن ۲ بانک جدید به فهرست پرداخت‌کنندگان وام ازدواج و فرزندآوری

ایرنا/مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: ۲ بانک جدید قرض الحسنه را برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به سایر بانک‌های عامل اضافه خواهیم کرد تا صف های وام کاهش یابد.

محمد نادعلی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: یک سوم وام‌های ازدواج و فرزندآوری را با سیاست های بانک مرکزی در افزوده کردن ۲ بانک قرض الحسنه جدید و اختصاص منابع جاری کاهش خواهیم داد.
وی با بیان اینکه تسهیلاتی که به زوجین داده می‌شود، منابع جدید است و مانده تسهیلات نیست، اظهار داشت: توان بانک ها در پرداخت وام بیش از پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.
مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با بیان اینکه منابع جاری را در پرداخت تسهیلات دخیل کرده ایم، گفت: این منابع بستگی به توان بانک ها دارد.
وی ادامه داد: پایان سال گذشته ۲۵ هزار میلیارد تومان به بانک ها منابع تزریق کردیم تا صف‌های وام ازدواج و فرزندآوری کاهش یابد.

نادعلی با اشاره به سیاست های تشویقی بانک ها در کاهش صف های وام ازدواج و فرزند آوری گفت: جلسه‌ای را با بانک‌های عامل در هفته آینده برگزار و بانک ها را با شیوه‌های تشویقی به پرداخت این نوع تسهیلات ترغیب خواهیم کرد تا متقاضیانی که در نوبت هستند با تکمیل پرونده و شرایط ضمانت پذیرش کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که بانک ها تعداد بیشتری از متقاضیان را ثبت نام کنند، کاهش صف انتظار تسریع می شود، اظهار داشت: بررسی روند چند سال اخیر نشان داده است که ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر صف وام داریم این صف در ابتدای هر سال نیز افزایش می یابد چرا که متقاضیان در اسفندماه انتظار دارند که مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا کند از این رو از ثبت نام خارج می شوند و در سال بعد دوباره ثبت نام می کنند.
مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی با اشاره به روز رسانی وام ازدواج گفت: متقاضیان از سال ۱۳۹۹ نیز مشمول وام ازدواج می شوند که این امر باید به روز رسانی شود تا افرادی که ازدواج می کنند به زودی بتوانند وام دریافت کنند.
وی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی دنبال این است تا با رایزنی مجلس منابع جدیدی را برای وام ازدواج و فرزندآوری اختصاص دهد.
به گزارش ایرنا و به استناد جدیدترین آمار بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا ۱۶ مردادماه ۱۷۴ هزار فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۵۷.۵ همت پرداخت شده و به میزان ۹۷ همت نیز، متقاضیان این تسهیلات در نوبت دریافت هستند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره