نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: صندوق‌های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند

منبع
شفقنا
بروزرسانی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: صندوق‌های بازنشستگی در آستانه ورشکستگی هستند

شفقنا/ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت صندوق های بازنشستگی، گفت: دلیل وضعیت صندوق های بازنشستگی را هم فساد و هم ناکارآمدی می دانم؛ متاسفانه ما با بحران ناکارآمدی مواجه هستیم و علت نارضایتی مردم همین ناکارآمدی و ناتوانی مدیران است و باید مدیران را در سقف مدیریتی مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم.

آقای احمد فاطمی در خصوص ورود کمیسیون به موضوع بازنشستگان، اظهار داشت: من «متناسب سازی حقوق بازنشستگان» را قبول ندارم بلکه معتقد هستم باید یکسان سازی صورت بگیرد؛ البته در همه دولت ها این مشکل وجود داشته است؛ شرط مجلس و کمیسیون برای وزیر کار این است که حتما باید برنامه ای منسجم در خصوص حقوق بازنشستگان داشته باشند و پاسخ دهند که چرا قانون در این رابطه به درستی اجرا نمی شود و مجلس حتما ایشان را در این حوزه به چالش خواهد کشید.

صندوق های بازنشستگی تبدیل به پارکینگ یک عده شده اند
وی با اشاره به وضعیت صندوق های بازنشستگی گفت: این صندوق ها در آستانه ورشکستگی هستند؛ ما باید مدیریت این صندوق ها را به دست مدیران توانمند بسپاریم؛ صندوق های بازنشستگی باید از فضای خانوادگی و اینکه تبدیل به پارکینگ یک عده شده اند خارج شوند؛ بنابراین باید با پویش بهره وری، شایستگان و نخبگان را جایگزین مدیران فعلی کنیم؛ فارغ التحصیلانِ بهترین دانشگاه های ما، الان بیکار هستند درحالی که می توانند مدیران خوبی باشند. بنابراین به دنبال این هستیم پویش بهره وری را راه اندازی کنیم.

بیش از پیش به گردش نخبگان نیاز داریم
آقای فاطمی ادامه داد: هر کسی که عضو هیات مدیره می شود باید دید این شرکت را در چه وضعیت تحویل گرفته و در چه وضعیتی تحویل می دهد و بهره وری به عنوان یک استاندارد برای ارزیابی عملکرد مدیران مورد بررسی قرار بگیرد. امروز بیش از پیش به گردش نخبگان در شرکت های وابسته به شستا و صندوق های بازنشستگی که به عنوان خط مقدم تولید و رونق اقتصادی هستند نیاز داریم و باید بدانیم چه عواملی سبب می شود که شرکت های سود ده تبدیل به شرکت های زیان ده می شوند

با بحران ناکارآمدی مواجه هستیم
وی خاطرنشان کرد: دلیل وضعیت صندوق های بازنشستگی را هم فساد و هم ناکارآمدی می دانم؛ متاسفانه ما با بحران ناکارآمدی مواجه هستیم و علت نارضایتی مردم همین ناکارآمدی و ناتوانی مدیران است و باید مدیران را در سقف مدیریتی مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar