نماد آخرین خبر

دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار گرفت

ایسنا/مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دریاچه ارومیه در وضعیت مطلوب قرار گرفته است، گفت: علارغم گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است. 

سعید شهند با اشاره به نگاه محیط زیست به رسانه، افزود: اگر محیط زیست را به یک پرنده تشبیه کنیم بی شک یک بال آن رسانه و مطبوعات و بال دیگر آن را تشکل‌های مردم نهاد و مردمی سازی محیط زیست است. 
شهند، حوزه محیط زیست را مورد علاقه مردم و دوستداران محیط زیست دانست و گفت: دریاچه ارومیه، حیات وحش و مبحث آلاینده‌های زیست محیطی از دغدغه‌های مردم و دوستداران محیط زیست است که حل مشکلات آن دنبال می‌شود. 
وی همچنین از برپایی موکب محیط زیستی در مرز تمرچین پیرانشهر در راستای فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی خبر داد و گفت: برای ارائه آموزشهای محیط زیستی به مردم در استفاده از ظروف پلاستیکی و... همکاران محیط زیست در این موکب‌ها مستقر هستند و به اطلاع رسانی می‌پردازند. 
وی وضعیت دریاچه ارومیه را مطلوب دانست و گفت: علارغم گرمای هوا و تبخیر آب، وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن از نظر شرایط آبی و زیستی مطلوب بوده و میزبان پرندگان مهاجر است. 

شهند درخصوص آرتمیا به عنوان موجود زنده با اهمیت دریاچه ارومیه گفت: طبق مطالعات انجام شده ۳۳۰ تن سیست آرتمیا در اعماق دریاچه ارومیه وجود دارد و هیچ نگرانی از نظر نابودی سیست آرتمیا وجود ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره