نماد آخرین خبر

۱۰.۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۱۰.۳ میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد

تسنیم/گمرک اعلام کرد: در ۵ ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار وارد و از گمرکات ترخیص شده است.

در 5 ماهه سال جاری 10 میلیون و 300 هزار تن کالای اساسی به ارزش 6 میلیارد و 300 میلیون دلار وارد و از گمرکات ترخیص شده و این میزان کالای اساسی وارد شده به کشور در 5 ماهه سال‌جاری از حیث وزن 14.4 درصد و از لحاظ ارزش 1.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش وزنی و ارزشی واردات کالاهای اساسی در این مدت مربوط به کنجاله سویا و گوشت قرمز گرم و بیشترین کاهش وزنی و ارزشی مربوط به گندم و روغن‌خوراکی بوده است.
همچنین در مدت زمان ذکر شده، واردات کنجاله سویا به لحاظ ارزش 756 درصد و از حیث وزن 929 درصد، گوشت قرمز گرم ارزشی 690 و وزنی 685 درصد با افزایش و گندم ارزشی 80 درصد و وزنی 72 درصد و روغن خوراکی به لحاظ ارزش 46 درصد و از حیث وزن 17 با کاهش روبرو بود.
لازم به ذکر است؛ ذرت با 4.6 میلیون تن، کنجاله سویا با 1.3 میلیون تن، انواع دانه‌های روغنی با 1.1 میلیون تن، جو با 825 هزار تن و روغن خوراکی نیمه جامد، مایع و خام با 608 هزار تن، 5 قلم اول کالاهای اساسی وارداتی در این مدت بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره