نماد آخرین خبر

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۶ شهریور ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۶ شهریور ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در روز دوشنبه با افزایش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. روند افزایشی قیمت در بازار طلا متاثر از رشد فاکتورهای موثر در این بازار رخ داد. در سومین روز هفته دلار هزار تومان گران شد و اونس جهانی طلا به سقف تاریخی ۲۵۲۳ دلاری رسید. 

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات سومین روز هفته با افزایش قیمت در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. در روز دوشنبه سکه‌های سنگین در آستانه کانال بالاتر قرار گرفتند و نیم‌سکه به کانال ۲۳ میلیون تومانی صعود کرد. افزایش قیمت در بازار طلا تلرانس ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی داشت و این روند صعودی قیمت طلای ۱۸ عیار را در منطقه سه میلیون تومانی یک کانال بالاتر نشاند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه
معامله‌گران روند افزایشی قیمت در بازار طلا را متاثر از رشد هزار تومانی قیمت دلار و شکست سقف تاریخی اونس جهانی طلا و روزهای پایانی ماه صفر می‌دانند.
تحلیلگران بازار طلا معتقدند در صورت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه خاورمیانه و همچنین تشدید جنگ اوکراین، روند قیمت طلای جهانی صعودی است و این موضوع می‌تواند بازار داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.
این در حالی است که کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت دلار در منطقه‌ای مشخص گرفتار شده و سیاست‌گذار فعلا اجازه خروج از این محدوده را نمی‌دهد و همین موضوع می‌تواند عامل بازدارنده‌ای برای رشدهای شارپی قیمت طلا باشد.
گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلای جهانی در روند صعودی قرار گرفته و با رقم ۲۵۲۳ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۹۶ سنتی در حال معامله است و رشد ۱۷ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۷ هزار و ۵۳۰ تومانی ایستاده است و رشد ۸۰۰ تومانی دارد.

نیم‌سکه ۲۳ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز دوشنبه پنجم شهریور با رقم ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۴۰۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۹۷۰ هزار تومانی ایستاد.
گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با افزایش ۱۵۰ تومانی به کانال ۲۳ میلیون تومانی ورود کرد و با رقم ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. ربع سکه نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی در سطح ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با رشد ۱۵۰هزار تومانی در سطح ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه برخلاف قیمت کاهشی شد
قیمت طلا روز دوشنبه نوسان افزایشی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱۱ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۶۵۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۶۱۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۶۵ هزار تومانی رسید.
حباب سکه روز دوشنبه برخلاف رشد قیمت روند کاهشی داشت. حباب سکه امامی ۷۲ هزار تومان، سکه بهار ۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۶ هزار تومان و ربع سکه ۲۹ هزار تومان کاهش داشت. حباب سکه گرمی ۹۱ هزار تومان افزایش داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره