نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

آخرین وضعیت بازار سکه و طلا از زبان رئیس اتحادیه طلا و جواهر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آخرین وضعیت بازار سکه و طلا از زبان رئیس اتحادیه طلا و جواهر

ایسنا/ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی، روند بازار داخل را نیز در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته، افزایشی توصیف کرد. 

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در طول هفته‌ای که گذشت بازارهای جهانی  همچنان نوسانات افزایشی و کاهشی را تجربه کرد اما در مجموع شاهد افزایش ۹ دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی بودیم که در حال حاضر نرخ ۲۵۲۲ دلار را ثبت کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و نوسان افزایشی نرخ ارز در بازار داخل، روندی صعودی طی کرد؛ بگونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۶۱ هزار تومان افزایش به سه میلیون و ۶۳۸ تومان به ازای هر گرم رسید.

وی افزود: در بازار سکه هم روند قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته افزایش را رقم زده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش  ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات پایانی هفته هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد که ۱۵۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته گران‌تر شد.  

این مقام صنفی در خصوص آخرین  وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در طول هفته در مجموع ۳۰۰ هزار تومان رشد کرد.  در آخرین معاملات پایانی هفته در روز پنجشنبه هر قطعه سکه هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان دارای حباب بود.

بذرافشان خاطرنشان کرد: بازار این هفته در مجموع یک بازار با سیر صعودی بود اما چندان شرایط متفاوتی به لحاظ تقاضا نداشت و عامل تقاضا تاثیری بر تغییر قیمت‌ها نداشت؛ بلکه صرفا نوسانات تحت تاثیر افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی و نوسانات افزایشی نرخ ارز در داخل بود. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران،‌برای هفته پیش‌رو پیش‌بینی کرد که باتوجه به ایام دهه آخر ماه صفر، روند بازار به همین روال باشد اما امیدوار هستیم که پس از این ایام، بازار و صنف طلا از حالت رکود خارج شود و به روال عادی خود بازگردد. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره