نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

دریافت عوارض ۱۰ یورویی از مسافران پرواز‌های خارجی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
دریافت عوارض ۱۰ یورویی از مسافران پرواز‌های خارجی

تسنیم/دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی از آغاز اخذ عوارض ۱۰ یورویی از مسافران پرواز‌های خارجی از یازدهم شهریور خبر داد.

مقصود اسعدی سامانی افزود: از اول سپتامبر (11 شهریور) و بر اساس بند ت ماده 57 قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور از هر مسافر پرواز‌های خارجی شرکت‌های داخلی و خارجی که بالای دو سال سن داشته باشد، معادل 10 یورو به نرخ مرکز مبادله بانک مرکزی اخذ و به حساب خزانه داری کل کشور واریز می‌گردد تا برای توسعه زیرساخت‌های هوایی کشور هزینه گردد.
وی افزود: پرواز‌های زیارتی به مقصد عراق، عربستان و دمشق سوریه از این امر مستثنی هستند.
به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، این هزینه بصورت هفتگی و بر اساس اطلاعات مرکز مبادله، استعلام و از مسافران اخذ می‌گردد و این هفته هر یورو معادل 54 هزار و 408 تومان بوده است.
گفتنی است سالانه حدود 5 میلیون مسافر از ایران به مقصد کشور‌های خارجی سفر می‌کنند.

ماده 57 قانون برنامه هفتم پیشرفت تصریح کرده: (وزارت راه و شهرسازی) به ­منظور تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای خدمات فرودگاهی در فرودگاه‌های بین ­المللی، از مسافران پرواز‌های خارجی معادل 10 یورو به نرخ مرکز مبادله به ­ازای هر مسافر که به ­صورت جداگانه در بلیت، درج و از مسافرین اخذ میشود، دریافت و به­ حساب مربوط در خزانه­ داری کل کشور واریز نماید. پرواز‌های با مقاصد زیارتی از این حکم مستثنی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar