نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

تسنیم: ابعاد پنهان وام عشقی و تداوم سکوت سازمان بورس

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تسنیم: ابعاد پنهان وام عشقی و تداوم سکوت سازمان بورس

تسنیم/در حالی که طبق اعلام رئیس سازمان بورس،‌وام ۴ درصدی مشمول تمام کارمندان سازمان بورس شده با وجود پیگیریهای رسانه ‌ای همچنان جزئیات تسهیلات قرض الحسنه بورسیها شفاف نشده است.

بعداز مطرح شدن جزئیات وام میلیاردی هییت مدیره سازمان بورس، عشقی رئیس وقت سازمان بورس مدت کوتاهی قبل ازاستعفا ، گفته بود،  این که گفته شده هیئت مدیره سازمان بورس برای خودش وام تصویب و پرداخت کرده یک دروغ بزرگ است، این مصوبه صرفاً مربوط به پرداخت به هیئت مدیره نبوده، بلکه تسهیلات به همه کارکنان سازمان طبق مصوبه شورای‌عالی بورس پرداخت شده است.
 رئیس سازمان بورس در واکنش به انتشار نامه دریافت وام، گفت که اعطای تسهیلات صرفاً مربوط به هیئت مدیره سازمان نبوده و تمام کارمندان سازمان طبق مصوبه شورای‌عالی بورس می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، بنابراین اولین ابهام یا سؤالی که در اینجا مطرح است، این است؛ مشخصاً چه‌تعداد از کارمندان سازمان و مجموعاً چه میزان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند؟
بر این اساس در حالی که طبق اعلام رئیس سازمان بورس،‌وام 4 درصدی مشمول تمام کارمندان سازمان بورس شده با وجود پیگیریهای رسانه ‌ای همچنان جزئیات تسهیلات قرض الحسنه بورسیها شفاف نشده است.
به گزارش تسنیم، در شرایطی که بازار سرمایه درچند سال اخیر در شرایط  رکودی به‌سر می‌برد  آیا بهتر نبود کارمزد معاملاتی که قرار است به‌صورت وام به هیئت مدیره سازمان اعطا شود، کاهش یابد تا در مقاطعی بتواند جذابیت بازار را برای ورود نقدینگی افزایش دهد؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره