نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

آگهی‌گذاران رایگان دیوار؛ بیشتر از جمعیت کانادا و عربستان!

منبع
فرارو
بروزرسانی
آگهی‌گذاران رایگان دیوار؛ بیشتر از جمعیت کانادا و عربستان!

فرارو/در ۵ سال گذشته، ۳۷ میلیون کاربر دیوار فقط آگهی رایگان منتشر کرده‌اند. ۷۵ درصد کاربران فقط استفاده رایگان از دیوار داشته‌اند و به طور متوسط هر ایرانی ۶ آگهی رایگان ثبت کرده است.

در ۵ سال گذشته بیش از ۳۷ میلیون نفر از کاربران دیوار که با شماره موبایل‌شان در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند فقط آگهی رایگان ثبت و منتشر کرده‌اند؛ یعنی تعدادی بیشتر از جمعیت کشورهای کانادا و عربستان!
در همین مدت (بین سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) تعداد کل آگهی‌هایی که کاربران دیوار بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در این پلتفرم منتشر کرده‌اند به بالاتر از ۵۴۰ میلیون آگهی می‌رسد. در مجموع بالای ۷۵ درصد کاربران دیوار از این پلتفرم فقط به صورت رایگان استفاده کرده‌اند.
اگر تعداد آگهی‌ها را به جمعیت ایران (۸۸میلیون نفر) تقسیم کنیم، نتیجه جالب‌تر هم می‌شود: به طور متوسط هر ایرانی بیش از ۶ آگهی رایگان طی این مدت روی دیوار منتشر کرده است.
از خرید و اجاره خانه، تا فروش ماشین یا موتورسیکلت و دوچرخه. از پیدا کردن کتاب و مجلات، تا سرپرستی گرفتن حیوانات خانگی که نیاز به سرپناه و صاحب جدید دارند. از جستجو برای یافتن کار و شغل، تا خریدن لوازم آشپزخانه و گوشی و لپ‌تاپ و دیگر ملزومات یک خانه یا حتی خریدن اسباب‌بازی مورد علاقه بچه‌ها. آدم‌هایی که ساکن هر کدام از شهرهایی هستند که امکان استفاده از دیوار را دارند و معمولا بیشتر آنها هم از آگهی‌های رایگان دیوار برای کارشان استفاده می‌کنند. آدم‌هایی که برای ثبت شدن روی دیوار نه نیاز به پول دارند، نه بیشتر از چند دقیقه وقت و زمان، تا روی طولانی‌ترین و شلوغ‌ترین دیوار دنیا جا بگیرند. اما اوضاع آگهی‌های رایگان در ۵ سال گذشته روی این پلتفرم چقدر بود و چه سهمی از کاربران دیوار از آگهی‌های رایگان استفاده می‌کنند. 


پیشتازی خانه و آشپزخانه!
وقتی صحبت از آگهی‌های دیوار به میان می‌آید، معمولا همه به دسته‌های املاک و خودرو فکر می‌کنند. اما بیشترین آگهی رایگان مربوط به هیچ‌کدام از این دسته‌ها نیست و اتفاقا پای موضوعات مرتبط با متن زندگی و خانواده‌ها در میان است. طی ۵ سال اخیر فقط در دسته لوازم خانه و آشپزخانه در دیوار، ۱۳۱ میلیون آگهی رایگان منتشر شده که با اختلاف بین آگهی‌های رایگان دسته‌های دیگر صدرنشین است. وسایل نقلیه (۸۱میلیون)، وسایل شخصی (۷۶میلیون)، سرگرمی و فراغت (۷۲میلیون)، املاک (۶۹میلیون)، کالای دیجیتال (۵۹میلیون)، خدمات (۳۱میلیون)، تجهیزات (۱۸میلیون)، اجتماعی (۵میلیون) و استخدام و کاریابی (۴میلیون) هم به ترتیب رتبه‌های بعدی بیشترین آگهی رایگان طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ را دارند.
دیوار امکانی را به وجود آورده که خرید و فروش و معامله برای‌ همه تبدیل به کاری ساده و راحت شود. مهم نیست کاربرها ساکن کجا هستند، کافی‌ است گوشی خود را بردارند و وارد دیوار شوند…

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره