نماد آخرین خبر

مبلغ قسط وام فرزندآوری ماهی چقدر است؟

منبع
فرارو
بروزرسانی
مبلغ قسط وام فرزندآوری ماهی چقدر است؟

فرارو/ مبلغ قسط وام فرزندآوری در کمترین حالت ماهی یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است و این عدد برای سقف وام یعنی تسهیلات ۲۰۰ میلیونی به ماهی دو میلیون و ۵۹۷ هزارتومان می‌رسد

مبلغ قسط وام فرزندآوری بسته به میزان تسهیلاتی که متقاضی دریافت می‌کند، تفاوت دارد.

 وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به‌عنوان مثال برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان است. تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای فرزند دوم، سوم و چهارم به‌شکل پلکانی ارتقا پیدا می‌کند و نهایتا بابت فرزند پنجم به بعد ۲۰۰ میلیون تومان به متقاضی وام فرزندآوری تعلق می‌گیرد. محاسبات فرارو مشخص می‌کند با احتساب کارمزد چهاردرصدی و مهلت متغیر بازپرداخت، مبلغ قسط وام فرزندآوری در کمترین حالت یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است و این عدد برای سقف وام فرزندآوری یعنی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به ماهی دو میلیون و ۵۹۷ هزارتومان می‌رسد

مبلغ قسط وام فرزندآوری برای متقاضی که بابت فرزند اول دنبال دریافت تسهیلات است، تقریبا ماهی یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان است. متقاضی می‌تواند روی گرفتن تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی حساب باز کند و باید ظرف ۳۶ ماه روی هم ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به بانک برگرداند. این وسط مبلغ قسط وام فرزندآوری بابت فرزند اول در ماه اول یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، در ماه سیزدهم یک میلیون و ۶۶ هزار تومان و در ماه بیست و پنجم ۵۳۳ هزار تومان خواهد بود که همان ماه‌های استثنایی وام‌های قرض‌الحسنه است.

 
بیشتر بدانید| وام فرزندآوری جزو تسهیلات قرض‌الحسنه است. بدون سود و فقط با کارمزد چهاردرصدی به متقاضیان تعلق می‌گیرد و فقط مختص متقاضیانی خواهد بود که تاریخ تولد فرزندشان بعد از ۰۱/۰۱/۱۴۰۲ باشد

مبلغ وام فرزندآوری برای فرزند دوم از ۴۰ به ۸۰ میلیون تومان تبدیل می‌شود و همزمان مهلت بازپرداخت اقساط، به‌جای ۳۶ به ۴۸ ماه می‌رسد. مبلغ اقساط وام فرزندآوری در این حالت ماهی یک میلیون و ۸۱۸ هزار تومان خواهد بود. البته مبلغ وام قسط فرزندآوری در اولین ماهی که تسهیلات به متقاضی تعلق می‌گیرد، سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده و این عدد با کاهش پلکانی در ماه‌های خاص، نهایتا در ماه سی‌وهفتم به ۸۰۰ هزار تومان تقلیل پیدا می‌کند.

وام فرزندآوری ۱۴۰۳ بابت فرزند سوم، به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. محاسبات فرارو نشان می‌دهد در ماه‌های عادی مبلغ قسط وام فرزندآوری با احتساب مهلت ۶۰ ماهه یا همان پنج ساله بازپرداخت، ماهی دو میلیون و ۱۸۱ هزار تومان است. در اولین ماهی که تسهیلات به حساب متقاضی واریز می‌شود، مبلغ قسط وام فرزندآوری چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این عدد در ماه چهل و نهم، ۹۶۰ هزار تومان محسابه می‌شود. مبلغ قسط وام فرزندآوری بعد ۶۰ ماه از آغاز بازپرداخت، روی هم به ۱۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تبدیل می‌شود و می‌توانیم از سود ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی وام فرزندآوری، بابت فرزند سوم صحبت کنیم.

 وام فرزندآوری ممکن است به همه متقاضیان تعلق نگیرد و اگر نرخ باروری استانی بالای ۲.۵ باشد، خبری از تسهیلات نخواهد بود

مبلغ قسط وام فرزندآوری برای متقاضی که بابت فرزند چهارم سراغ بانک‌ها می‌رود، با مهلت بازپرداخت ۷۲ ماهه حساب و کتاب می‌شود. در این حالت متقاضی در ماه‌های عادی باید دو میلیون و ۲۷۲ هزار تومان کنار بگذارد، اما ماه اول شش میلیون تومان بابت قسط وام فرزندآوری از متقاضی دریافت می‌شود. ماه سیزدهم پنج میلیون تومان، ماه بیست‌وپنجم چهار میلیون تومان، ماه سی‌وهفتم سه میلیون تومان، ماه چهل‌ونهم دو میلیون تومان و ماه شصت‌ویکم یک میلیون تومان.

مبلغ قسط وام فرزندآوری با این اوصاف بعد ۷۲ ماه یا به‌عبارتی شش سال از آغاز بازپرداخت، به رقمی معادل ۱۷۱ میلیون تومان می‌رسد که ۲۱ میلیون تومان از این عدد، سهم کارمزد چهاردرصدی است.


رقم وام فرزندآوری برای متقاضی که بعد تولد فرزند پنجم به بعد دنبال تسهیلات است، امسال ۲۰۰ میلیون تومان تصویب شده. از طرفی مهلت بازپرداخت اقساط وام فرزندآوری در این حالت ۸۴ ماه است. جزییات وام فرزندآوری نشان می‌دهد مبلغ قسط وام فرزندآوری در این حالت ماهی دو میلیون و ۵۹۷ هزار تومان است. دوباره وقتی نگاهی به ماه‌های استثنایی می‌کنیم بحث قسط هشت میلیون تومانی در ماه اول و قسط یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومانی در ماه هفتاد‌وسوم مطرح است.

مبلغ قسط وام فرزندآوری بعد ۸۴ ماه از آغاز بازپرداخت به نهایتا ۲۳۲ میلیون است و دقیقا ۳۲ میلیون تومان از این عدد، تخت عنوان کارمزد دریافت می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره