نماد آخرین خبر

نماینده مجلس: برای رفع ناترازی بنزین نیازی به افزایش قیمت نیست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نماینده مجلس: برای رفع ناترازی بنزین نیازی به افزایش قیمت نیست

ایسنا/عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه هفتم توسعه درباره تنوع در سبد سوخت گفت: برای رفع ناترازی بنزین نیاز به افزایش قیمت بنزین نیست بلکه باید به قانون برنامه توجه شود.

مالک شریعتی در جلسه علنی امروز در تذکری اظهار کرد: برای رفع ناترازی بنزین نیاز به افزایش قیمت توسط دولت نیست بلکه باید ضمن توجه به قانون برنامه، سبد سوخت کشور را متنوع کرد تا مشکل در کوتاه مدت حل شود.
وی توضیح داد: صنعت سی ان جی و خودروی برقی رها شده است علاوه بر این سالانه صدها هزار تن گاز مایع یا ال پی جی که در پالایشگاه‌های نفت و گاز تولید می‌شود، در مشعل سوزانده می‌شوند بعد همین‌ها را نمی‌گذارند در اختیار خودروها قرار گرفته و صنعت اتوگاز رونق بگیرد؛ هر یک ال پی جی در یک سال برای یک خودرو کفایت می‌کند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند «ب» ماده ۴۶ قانون برنامه هفتم گفت: طبق قانون برنامه برای رفع ناترازی باید سبد سوخت متنوع شده و از ال پی جی استفاده شود از رئیس جمهور که همواره بر اجرای برنامه هفتم تاکید دارد، درخواست دارم که قانون برنامه هفتم توسعه را در این زمینه اجرایی کند چرا که اگر ال پی جی و سی ان جی و خودروی برقی اعمال شود نیاز کشور به ۲۰ تا ۳۰ درصد واردات بنزین مرتفع می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره