نماد آخرین خبر

هوای بورس نیمه ابری است

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هوای بورس نیمه ابری است

ایسنا/ هوای بازار سرمایه مثل این روزهای پایتخت نیمه ابری است. بورس در دومین روز هفته نیز همچون سه روز کاری قبل منفی بود؛ به طوری که شاخص کل با کاهش ۹۹۶۴ واحد به رقم دو میلیون و ۶۵ هزار واحد رسید. 

بازار بورس در بیست و پنجمین روز از آخرین ماه تابستان کاهش داشت. به نظر می‌رسد ریسک‌های سیستماتیک و سودهای بانکی تا ۳۰ درصد اثر منفی بر بازار سهام داشته است. البته در وضعیت کلی بازار بورس تحرک لازم را دارد و عمده خرید و فروش‌ها توسط نوسان‌گیران انجام می‌شود.

رنگ گروه‌های خودرو و فلزات اساسی همچون روزهای گذشته قرمز بود و در سوی مقابل گروه دارو و رایانه سبز شدند.

برخی تحلیل‌گران بورس معتقدند پس از رشدی که از ۲۴ مرداد آغاز شد و حدود ۲۰ روز ادامه داشت بازار در شرایط فعلی در وضعیت استراحت به سر می‌برد و با توجه به کف رسیدن قیمت سهام کوچک، در صورت اتخاذ تصمیمات مناسب توسط دولت، امکان روند افزایشی بورس وجود دارد.

روز یکشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۹۹۶۴ واحد افت کرد و در عدد دو میلیون و ۶۵ هزار و ۵۰۷ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با افت ۱۸۴۱ واحد به رقم ۶۷۴ هزار و ۷۶۵ واحد رسید.

امروز ۲۵۷ هزار فقره معامله به ارزش ۴۹۵۶ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

هوای بورس نیمه ابری است
نقشه بازار بورس ـ یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

فولاد، شپنا و شبندر به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به شپنا، فولاد و ذوب اشاره کرد.

روز یکشنبه شاخص فرابورس ایران نیز ۲۲ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۵۶۷ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۳۵ هزار فقره و ارزش آن ۱۸ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان بود.

خاور و کگهر اثر منفی بر شاخص فرابورس ایجاد کردند اما وسپهر تاثیر مثبت داشت. خاور، وسپهر و شصدف هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. ۱۷ شهریور هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره