نماد آخرین خبر

نظرات جدید کارشناسان درباره قیمت اتریوم

منبع
بازار
بروزرسانی
نظرات جدید کارشناسان درباره قیمت اتریوم

بازار/ در دنیای ارزهای دیجیتال، اتریوم به معادلی برای نوآوری تبدیل شده است. این پروژه، چیزی بیش از یک ارز دیجیتال است و پلتفرمی را فراهم کرده که در آن طیف وسیعی از فعالیت‌ها انجام می‌شود؛ اتفاقی که باعث شده در سال‌های اخیر شاهد افزایش گسترده قیمت اتریوم باشیم.
با توجه به تایید صندوق‌های قابل معامله بورسی اتریوم (ETF) در بازار بورس آمریکا، حالا این ارز دیجیتال در کنار بیت کوین به دارایی امنی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده و توجه بسیاری از افراد ثروتمند را به خود جلب کرده است. در این مطلب تصمیم داریم تا نظرات کارشناسان و افراد معروف در مورد اتریوم را بررسی کنیم.
اتریوم چیست و چرا اینقدر طرفدار دارد؟
اتریوم یک بلاکچین متن باز و غیرمتمرکز است که ارز دیجیتالی با نام اتر دارد و با توجه به پشتیبانی آن از قراردادهای هوشمند، محبوب‌ترین شبکه برای توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود. بیت کوین با هدف خلق پول غیرمتمرکز بوجود آمد اما هدف اتریوم، تمرکززدایی از همه‌چیز است. در حقیقت اتریوم را می‌توان به «اینترنت ارزهای دیجیتال» تشبیه کرد.
ویژگی‌های مختلف شبکه اتریوم باعث شده تا در سال‌های اخیر، این پروژه طرفداران بسیار زیادی پیدا کند. اصلی‌ترین ویژگی این شبکه، همان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند است. به زبان ساده، قراردادهای هوشمند قراردادهای اتوماتیک هستند که به صورت خودکار و بدون نیاز به شخص ثالث، با برآورده‌شدن پارامترهایی خاص اجرا می‌شوند. همین ویژگی باعث شده تا اتریوم به بزرگترین بستر برای اکوسیستم دیفای تبدیل شود.
استاندارد توکن ERC20 اتریوم نیز باعث شده تا تعداد زیادی توکن در این شبکه بلاکچینی عرضه شوند. در حال حاضر اگر سری به وب‌سایت کوین مارکت کپ بزنید می‌بینید چندین هزار توکن ERC20 وجود دارد که هرکدام چندصد میلیون دلار حجم معاملات دارند. همین باعث شده تا تقاضا برای توکن بومی اتریوم، یعنی اتر افزایش یافته و قیمت آن در سالیان گذشته رشد خوبی را تجربه کند.
از دیگر دلایل محبوبیت اتریوم می‌توان به جامعه بزرگ و فعال آن اشاره کرد. در حقیقت اتریوم یک جامعه بزرگ و فعال از توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و کاربران را گرد هم آورده که به طور مداوم در حال نوآوری و بهبود این پروژه هستند.
دلایل امیدواری به اتریوم
دلایل مختلفی برای امیدواری به آینده اتریوم وجود دارد. اصلی‌ترین دلیل، توسعه همه‌جانبه و مداوم این پروژه است. توسعه‌دهندگان اتریوم در سال‌های اخیر به صورت مداوم به ارائه ویژگی‌های جدید و برطرف کردن مشکلات این بلاکچین مشغول بوده‌اند و با توجه به رودمپ اتریوم، این روند همچنان ادامه دارد.
بر اساس رودمپ اتریوم، بروزرسانی مهم بعدی این شبکه پکترا (Pectra) نام دارد که بین اواخر سال 2024 و اوایل 2025 انجام خواهد شد. هدف این بروزرسانی، بهبود عملکرد شبکه اتریوم است. اتفاقی که روی تجربه کاربری تاثیر به‌سزایی گذاشته و می‌تواند قیمت اتریوم را افزایش دهد.
از دیگر دلایل امیدواری به اتریوم، تایید ETFهای اسپات آن توسط کمیسیون بورس آمریکاست. مشابه با بیت کوین، حالا اتریوم نیز در بازار بورس آمریکا عرضه شده و در اختیار سرمایه‌گذاران سازمانی و بزرگ قرار گرفته است. بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان معتقدند احتمالا روند افزایشی بیت کوین پس از تصویب ETFها برای اتریوم نیز تکرار خواهد شد.
نظرات کارشناسان در مورد ارزش خرید اتریوم در سال 2024
بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ارزش خرید اتریوم تا سال 2030 به 40000 دلار برسد. اگرچه این پیش‌بینی ممکن است بلندپروازانه به نظر برسد، اما غیرمنطقی نیست. در حقیقت عوامل مختلفی، از استراتژی بازار، تکنولوژی منحصر به فرد، راهکارهای مقیاس‌پذیری، تیم توسعه، استقبال سرمایه‌گذاران و رونق بیشتر دیفای اتریوم می‌توانند زمینه‌ساز رشد قیمت اتر در سال‌های آتی باشند.
تحلیل اتریوم نشان می‌دهد که آینده درخشانی در انتظار این ارز دیجیتال است. بسیاری نیز می‌گویند اتریوم تنها یک ارز برای انتقال پول نیست بلکه در مسیر ثابت‌کردن خود به عنوان «ابزاری برای ذخیره ارزش پول» قرار دارد و با تصویب ETFها، حالا سرمایه‌گذاران بزرگ به چشم دیگری به آن نگاه می‌کنند.
آنتونی ساسانو، یکی از بنیان‌گذاران EthHub در این باره می‌گوید:
اتریوم در سال‌های اخیر فراز و نشیب بسیار زیادی را تجربه کرده است. ما شاهد کاهش بیش از 70 درصدی قیمت در نیمه‌دوم سال 2016 بودیم و پس از آن قیمت در سال 2018 94% کاهش یافت. سپس در سال 2022 ریزش 80 درصدی قابل توجه دیگری را در نیمه اول 2022 تجربه کردیم. اما در سال 2017، این ارز دیجیتال عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و 2000% افزایش یافت. همچنین اگر به کف 80 دلاری اتریوم در چرخه 2018 تا 2020 و سقف 4900 دلاری آن در سال 2021 نگاه کنیم، می‌بینیم این ارز 5400% افزایش یافته است.
اما ساسانو معتقد است اتریوم در سال 2024 عملکرد فوق‌العاده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت:
من فکر می‌کنم 2024 سال بسیار خوبی برای اتریوم خواهد بود چراکه فاکتورهای مهمی برای این ارز وجود دارند. مثلا تولد نوع جدیدی از استیکینگ در پلتفرم آیگن لیر یا دو بروزرسانی دنکون و پتکرا. همچنین ETFهای اتریوم نیز تاثیر به سزایی روی آن خواهند گذاشت.
وی همچنین معتقد است اکوسیستم لایه 2 اتریوم شامل شبکه‌هایی از جمله آربیتروم و آپتیمیزم در سال 2024 به طور قابل توجهی تقویت خواهند شد و تعداد کاربران این اکوسیستم را افزایش خواهند داد.
در نهایت ساسانو معتقد است اتریوم در سال‌های آینده، قطعا حرفی برای گفتن دارد و بازدهی خوبی در بلندمدت ایجاد خواهد کرد. وی در این رابطه می‌گوید:
من همچنان بر این باورم که اتریوم بهترین سرمایه‌گذاری با ریسک تعدیل‌شده در بلندمدت است.
پیش بینی قیمت اتریوم در سال‌های آتی
با توجه به ماهیت نوسانی بازار کریپتو، پیش‌بینی دقیق قیمت ارزهای دیجیتال تا حدودی چالش‌برانگیز است. با این حال، تحلیلگران اهداف قیمتی مختلفی را برای اتریوم در سالیان آتی پیش‌بینی کرده‌اند و همه بر افزایش قیمت این ارز دیجیتال اتفاق نظر دارند.
در جدول زیر، پیش‌بینی وب‌سایت کوین پدیا از قیمت اتریوم در سال‌های 2024 تا 2030 آورده شده است:


 

 

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره