نماد آخرین خبر

افزایش انتقادات علیه دولت هلند بر سر افزایش مالیات

منبع
تسنيم
بروزرسانی
افزایش انتقادات علیه دولت هلند بر سر افزایش مالیات

تسنیم/  برنامه دولت جدید هلند برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده کتاب‌ها و بلیط موزه‌ها، رزرو هتل‌ها و رویدادهای ورزشی با مخالفت شدید بخش‌های فرهنگی و تفریحی این کشور روبرو شده است.

به نقل از یورونیوز، برنامه دولت جدید هلند برای افزایش مالیات بر ارزش افزوده کتاب‌ها و بلیط موزه‌ها، رزرو هتل‌ها و رویدادهای ورزشی با مخالفت شدید بخش‌های فرهنگی و تفریحی این کشور روبرو شده است.

این برنامه که دو سال دیگر (2026) اجرا خواهد شد، باعث افزایش مالیات بر طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تفریحی از 9 درصد به 21 درصد می‌شود.

دولت هلند به رهبری دیک شوف، نخست‌وزیر جدید این کشور که در ماه مه جانشین مارک روته شد، معتقد است که این افزایش مالیات، سالانه 2.2 میلیارد یورو برای خزانه درآمدزایی خواهد کرد تا بودجه برنامه‌های اجتماعی و پروژه‌های زیرساختی تامین شود.

اما این افزایش مالیات توسط بخش‌های فرهنگی و تفریحی و مهم اقتصادی این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که این اقدام به صنایعی که هنوز در حال بهبود از اثرات ناشی از همه‌گیری کرونا هستند، آسیب خواهد رساند.

بر اساس این گزارش، بخش فرهنگ برای اقتصاد درآمدزا است. طبق آمار هلند (CBS)، در سال 2022، گردشگری 96 میلیارد یورو به اقتصاد این کشور کمک کرد که 36.5 میلیارد یورو بیشتر از سال 2021 بوده است.

اما بخش عمده این افزایش درآمد به دلیل گردشگران داخلی رخ داد که بیشترین ضربه را از افزایش مالیات خواهند خورد.

گردشگران داخلی 65 میلیارد یورو به اقتصاد این کشور کمک کردند، در حالی که گردشگران خارجی حدود 34.5 میلیارد یورو در رشد اقتصاد سهم داشته است.

در ماه ژوئن، یک ائتلاف گسترده از سازمان‌های فرهنگی هلند - از جمله انجمن فوتبال هلند (KNVB)، لیگ برتر فوتبال حرفه‌ای، فدراسیون فرهنگ، ائتلاف پاپ و انجمن روزنامه‌نگاران هلند یک کمپین را برای فشار بر دولت آغاز کردند تا درباره برنامه افزایش مالیات خود تجدید نظر کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره