نماد آخرین خبر

پیش بینی قیمت دلار ۱۴ مهر ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار ۱۴ مهر ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت دلار در هفته دوم مهر با بازدهی قابل توجهی بسته شد. اخبار مربوط به تنش‌های خاورمیانه و حمله هوایی ایران به رژیم صهیونیستی، دلار و سایر بازارها را در گارد صعودی قرار داد. در شرایطی که اخبار سیاسی حکایت از احتمال افزایش درگیری‌ها دارد و قیمت نفت نیز متاثر از سیگنال‌های نامساعد سیاسی افزایشی شده، قیمت تتر پس از تاکید رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران در خصوص کنترل بازارها، کانال ۶۳ هزار تومانی را از دست داد و کاهشی شد. باید دید در بازگشایی بازارها در روز شنبه دلار در چه منطقه قیمتی بازگشایی می‌شود؟

 
 قیمت دلار در هفته دوم مهر متاثر از اخبار نامساعد سیاسی در کریدور ششم پیشروی کرد و با بازدهی ۵.۳۹ درصدی به کار خود پایان داد. اسکناس دلار در آخرین معامله روز پنجشنبه ۱۲ مهر در نیمه کانال سوم از کریدور ششم بسته شد.

پیش بینی قیمت دلار
اقدام نظامی ایران در مقابل ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی در میانه هفته گذشته، قیمت دلار را به طور روزانه هزار تومان افزایش داد. باید گفت سیگنال‌های نامساعد سیاسی در مدت یادشده این توانایی را داشت که قیمت دلار را تا کریدور هفتم بالا ببرد، اما ارزپاشی سیاست‌گذار مانع رشد قابل توجه در بازار ارز شد و توانست تقاضا را تا حدودی مدیریت کند.
گفتنی است شب گذشته جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد اسرائیل در حال بررسی حمله به تاسیسات نفتی ایران است و همین موضوع، قیمت نفت را افزایشی کرد. در مقابل، بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران قیمت تتر را کاهشی کرد. این ارز دیجیتال کانال ۶۳ هزار تومانی را از دست داد و با قیمت ۶۲ هزار تومان عرضه شد.
در خصوص پیش‌بینی قیمت دلار باید در انتظار بازگشایی بازارها در روز شنبه بود. زیرا هرگونه روندی در بازار ارز به اخبار سیاسی، تصمیمات سیاست‌گذار و روند تقاضا گره خورده است. با این حال فعالان اقتصادی، دستور ویژه رئیس‌جمهوری به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر مدیریت بازارها را سیگنالی مثبت ارزیابی کرده‌اند.

تتر ۱۲۵۰ تومان ارزان شد​
قیمت درهم روز پنجشنبه با افزایش ۲۲۰ تومانی در کانال ۱۷ هزار تومانی پیشروی کرد و با قیمت ۱۷ هزار و ۲۲۰ تومان به کار خود پایان داد. قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۶۲ هزار و ۲۵۰ تومانی در حال معامله است. این ارز دیجیتال در زمان بسته بودن بازارهای داخلی کاهش هزار و ۲۵۰ تومانی پیدا کرد.
پوند انگلیس روی قیمت ۸۱ هزار و ۳۷۰ تومانی معامله شد و قیمت یورو روی رقم ۶۸ هزار و ۱۸۰ تومانی ایستاد. شایان ذکر است روز پنجشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۸۲۳ تومانی عرضه شد و افزایش محدود سه تومانی داشت و حواله دلار نیز با افزایش ۱۳۵ تومانی یک کانال بالاتر رفت و با رقم ۴۷ هزار و ۳ تومانی به ثبت رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره