نماد آخرین خبر

کمیته بودجه فدرال: ترامپ بدهی آمریکا را دو برابر هریس افزایش می‌دهد!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کمیته بودجه فدرال: ترامپ بدهی آمریکا را دو برابر هریس افزایش می‌دهد!

تسنیم/ بر اساس تحلیل جدید یک گروه غیرحزبی مستقر در واشنگتن، پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ، در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، بدهی این کشور را تقریباً دو برابر برنامه‌های کامالا هریس افزایش دهد.

به نقل از فایننشال تایمز، بر اساس تحلیل جدید کمیته بودجه مسئولانه فدرال آمریکا (CRFB)، یک گروه غیرحزبی مستقر در واشنگتن، پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ، در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، بدهی این کشور را تقریباً دو برابر برنامه‌های کامالا هریس افزایش دهد.

اگر ترامپ دوباره رئیس جمهور شود و تعهدات خود درباره کاهش مالیات افراد و کسب‌وکارها و اعمال تعرفه‌های سنگین بر کالاهای وارداتی و اخراج میلیون‌ها مهاجر را اجرایی کند، تا سال 2035، پیش‌بینی می‌شود که بدهی دولت فدرال آمریکا به میزان 7.5 تریلیون دلار افزایش یابد.

در همین حال، برنامه‌های کامالا هریس که شامل گسترش اعتبارهای مالیاتی برای کسب‌وکارهای کوچک، بهبود دسترسی به مراقبت از کودکان و مسکن ارزان، اما افزایش مالیات‌های شرکتی است، تخمین زده می‌شود که بدهی دولت فدرال را طی همین دوره به میزان 3.5 تریلیون دلار افزایش دهد.

این گزارش که تنها پنج هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتشر شده است، درباره خطرات فزاینده یک "بحران مالی بالقوه" هشدار داده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت تنگاتنگی میان این دو کاندیدا وجود دارد و هر دو نفر اقتصاد را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داده‌اند.

در گزارش کمیته بودجه مسئولانه فدرال آمریکا آمده است: رئیس‌جمهور بعدی با چالش‌های مالی قابل توجهی مواجه خواهد بود، از جمله سطوح بی‌سابقه بدهی، کسری‌های ساختاری بزرگ، افزایش پرداخت بهره‌ها، و ورشکستگی قریب‌الوقوع برنامه‌های مهم صندوق‌های امانی.

این گزارش همچنین نسبت به کاهش رشد اقتصادی و تضعیف امنیت ملی به دلیل بدهی سنگین این کشور هشدار داده است.

تحلیل CRFB نشان می‌دهد که ترامپ تا چه حد از اصول اقتصاد محافظه‌کارانه که معمولاً جمهوری‌خواهان به آن پایبند بوده‌اند، فاصله گرفته است.

وی علاوه بر کاهش مالیات‌هایی که در سال 2017 تصویب کرد، اخیراً وعده داده است که در صورت پیروزی مجدد، کاهش‌های مالیاتی جدیدی را نیز اجرایی کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره