نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

پیش بینی قیمت دلار ۲۱ مهر ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار ۲۱ مهر ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ قیمت دلار هفته سوم مهر را با رشد بازدهی محدودی به پایان رساند. بازار ارز در هفته اخیر با بازدهی محدود ۰.۱۶ درصدی و افزایش قیمت ۱۰۰ تومانی نسبت به هفته دوم مهر معامله شد. روند رنج اسکناس دلار با حمایت سیاست‌گذار و ارزپاشی بازارساز رخ داد. با وجود اینکه تنش‌های منطقه‌ای همچنان فروکش نکرده است باید دید در زمان افزایش بحران‌های سیاسی بازارساز همچنان قادر به مهار قیمت دلار خواهد بود.

  قیمت دلار در هفته سوم مهر همواره در روند رفت و برگشتی قرار داشت. این اسکناس طی هفت روز اخیر افت و خیزهای زیادی داشت و در نهایت در کانال سوم از کریدور ششم به کار خود پایان داد.
در روزهای اخیر فشار تقاضا در بازار ارز بالا بود و سیگنال‌های سیاسی و تنش‌های منطقه‌ای میان ایران و رژیم صهیونیستی فروش دلار را محدود کرد و معامله‌گران را در فاز احتیاطی قرار داد .
پیش بینی قیمت دلار
سنگینی وزنه اخبار سیاسی در حوزه بین‌المللی و برخی سیگنال‌ها در زمینه اقدام اسرائیل در مقابل ایران‌ معامله‌گران را نسبت به ثبات قیمت‌ها بدبین کرده است. آنها ترجیح می‌دهند در قیمت‌های بالا خریدار باشند تا فروشنده.
گفتنی است شبکه خبری العالم به نقل از یک منبع آگاه گفته است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، طرح جایگزینی مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه ایران به‌ جای حمله نظامی به این کشور را به نتانیاهو پیشنهاد کرده است.
منابع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ گفتند: بایدن به اسرائیل درباره حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران هشدار داده است؛ مقامات آمریکایی از آن می‌ترسند که حمله به زیرساخت‌های انرژی ایران، بازار‌های جهانی نفت و انرژی را به هم بریزند.
این منابع خاطرنشان کردند که تیم بایدن، رژیم صهیونیستی را برای جلوگیری از حمله به ایران تحت‌ فشار قرار داده‌ است.
به نظر می‌رسد در صورتی که ریتم اخبار سیاسی در جهت عدم اقدام نظامی علیه ایران در روزهای پیش‌ رو باشد، می‌توان نسبت به ثبات قیمت دلار در هفته پایانی مهر امیدوار و خوش‌بین بود.


تتر ۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان شد
قیمت درهم روز پنج‌شنبه با رقم ۱۷ هزار و ۴۸۰ تومان بازگشایی شد و رشد ۱۸۰ تومانی داشت. قیمت تتر در سطح ۶۳ هزار و ۶۰۰  تومانی قرار گرفت.
پوند انگلیس روی قیمت ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومانی معامله شد و رشد ۱۸۰ تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۹ هزار و ۷۰ تومانی ایستاد و رشد ۱۳۰ تومانی داشت.
گفتنی است روز پنج‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۹۴۴ تومانی عرضه شد و رشد ۲۰ تومانی داشت و حواله دلار نیز با رقم ۴۷ هزار و ۴۷۶ تومانی عرضه شد و افزایش ۱۲۸ تومانی داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره