نماد آخرین خبر

خطرات ژئوپلیتیکی، تهدیدی برای رشد تجارت جهانی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
خطرات ژئوپلیتیکی، تهدیدی برای رشد تجارت جهانی

تسنیم/ سازمان تجارت جهانی (WTO) در گزارشی تأکید کرد که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش عدم قطعیت در سیاست اقتصادی جهان همچنان خطرات قابل توجهی را برای رشد این تجارت ایجاد کرده است.

به نقل از خبرگزاری تاس، سازمان تجارت جهانی (WTO) در گزارشی رشد تجارت کالاها را در سال 2024 به میزان 2.7 درصد و در سال 2025 به میزان 3 درصد پیش‌بینی کرد.

این سازمان همچنین در گزارش خود تأکید کرد که تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و افزایش عدم قطعیت در سیاست اقتصادی جهان همچنان خطرات قابل توجهی را ایجاد کرده است.

اقتصاددانان سازمان تجارت جهانی گفتند: تجارت جهانی کالا در نیمه اول سال 2024، به میزان 2.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که باید با گسترش بیشتر در نیمه دوم سال و در سال 2025 دنبال شود.

این سازمان همچنین گفت: این بهبود پس از کاهش 1.1 درصدی در سال 2023 به دلیل تورم بالا و افزایش نرخ بهره صورت می‌گیرد.

اکنجو–ایوه‌آلا مدیرکل سازمان  WTOگفت: ما انتظار بهبود تدریجی تجارت جهانی را برای سال 2024 داریم، اما همچنان نسبت به احتمالات پسرفت، به ویژه تشدید احتمالی درگیری‌های منطقه‌ای مانند درگیری‌ها در خاورمیانه، هوشیار هستیم.

وی افزود: تأثیر آن ممکن است برای کشورهایی که مستقیماً درگیر آن هستند، شدیدتر باشد، اما همچنین ممکن است به‌طور غیرمستقیم هزینه‌های انرژی جهانی و مسیرهای حمل‌ونقل را تحت تأثیر قرار دهد.

مدیر کل سازمان تجارت جهانی در ادامه گفت: فراتر از پیامدهای اقتصادی، ما عمیقاً نگران پیامدهای انسانی برای آسیب‌دیدگان از این درگیری‌ها هستیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره