نماد آخرین خبر

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی بورس یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳

تجارت نیوز/ بازار سرمایه تنش های اساسی و مهمی را در هفته معاملاتی گذشته سپری کرد. همچنین با تصمیم سازمان بورس دامنه نوسان به حالت 3 درصدی بازگشت که سبب تعادل بازارشد. در راستای پیش بینی بورس یکشنبه 22 مهر 1403 به چه نکاتی باید توجه داشت؟

 معاملات روز شنبه سهم‌های بزرگ بازار در جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و در پایان بورس، شاخص کل با رشد 14 هزار و 513 واحدی که معادل 0.69 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز شنبه در سطح دو میلیون و 114 هزار واحدی ایستاد.
در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز افزایش یافت؛ اما این افزایش باب طبع سهامداران نبود چرا که صفوف فروش همچنان در نماد های کوچک و متوسط بازار پابرجا است.  به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس روز شنبه 167 واحد که معادل 0.02 درصد این شاخص است، افزایش ارتفاع داد و به سطح 696 هزار واحد رسید.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام
گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 10.9 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 196 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه 22 مهر 1403
صبح شنبه خبری مبنی بر بازگشت دامنه نوسان به حالت قبلی خود یعنی 3 درصد  از سوی سازمان بورس منتشر شد. این اقدام سبب نقدشوندگی بازار سرمایه و تحلیل پذیری بیشتر آن خواهد شد؛ می‌توان گفت این رویکرد به دلیل کاهش تنش‌های منط‌قه‌ای صورت گرفته است. اگر نگاهی به تابلوی معاملات داشته باشیم متوجه کاهش تعداد صفوف فروش جابه جایی آن‌ها به صف خرید خواهیم شد.
گفتنی است بازگشت دامنه نوسان به حالت ماقبل به تنهایی کافی نیست چرا که این اقدام باید با حمایت حقوقی ها و صندوق تثبیت وتوسعه صورت گیرد. چنانچه شاهد حمایت این نهاد از بازار سرمایه باشیم می توان برای روز یکشنبه بازار خوبی را متصور شد.

لیدر بازار سهام در روز یکشنبه کدام صنعت است؟
روز شنبه فولاد توانست به نسبت ارزش معاملات کوچک چهارهمتی بازار سهام ، ارزش معاملات 68 میلیارد تومان با حجم معاملات 163 میلیون برگه سهم  را رقم زند که با توجه به بازار فعلی عدد قابل قبولی است. می توان این انتظار را داشت که گروه فولادی در روز یکشنبه 22 مهرماه نیز پیشتاز باشند و هفته خوبی را سپری کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره