نماد آخرین خبر

قیمت جهانی نفت نزولی شد

منبع
مهر
بروزرسانی
قیمت جهانی نفت نزولی شد

مهر/قیمت‌های جهانی نفت خام با تضعیف چشم‌انداز تقاضا و کاهش نگرانی‌ها درباره اختلال عرضه تولیدکنندگان در منطقه خاورمیانه کاهش یافت.

به گزارش رویترز، به دنبال چشم‌انداز ضعیف تقاضا و پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر اینکه اسرائیل مایل به حمله به اهداف نفتی ایران نیست که نگرانی‌ها از اختلال در عرضه را کاهش داد، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه آسیا تا ۳ دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین حد طی دو هفته اخیر رسید.
قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال در ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه روز سه‌شنبه (۲۴ مهر) به وقت گرینویچ با ۲ دلار و ۸۱ سنت یا ۳.۶ درصد افت به ۷۴ دلار و ۶۵ سنت به ازای هر بشکه رسید که پیش از این در ساعت‌های اولیه به ۷۴ دلار و ۲۶ سنت پایین‌ترین سطح از دوم اکتبر (۱۱ مهر) رسیده بود.
نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲ دلار و ۷۲ سنت یا ۳.۷ درصد کاهش، ۷۱ دلار و ۱۱ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد. قیمت این شاخص در معاملات اولیه ۷۰ دلار و ۷۵ سنت برای هر بشکه و پایین‌ترین سطح از سوم اکتبر (۱۲ مهر) رسید.
هر دو شاخص نفتی در معاملات روز دوشنبه حدود ۲ درصد کاهش یافته بودند.

قیمت‌های جهانی نفت خام طی این هفته تاکنون حدود ۵ دلار کاهش یافته‌اند و این اوضاع سودهای انباشته در هفت جلسه معاملاتی منتهی به جمعه هفته گذشته (۲۰ مهر) را که در پی نگرانی سرمایه‌گذاران از خطرهای مربوط به اختلال عرضه در پی تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه به‌دست آمده بود از بین می‌برد.
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست اواخر روز دوشنبه گزارش داد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ایالات متحده آمریکا گفته که مایل است برای واکنش به حمله موشکی ایران به جای تأسیسات هسته‌ای یا نفتی، اهداف نظامی این کشور را هدف قرار دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره