نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

ارز نیمایی موبایلهای اقتصادی هم حذف شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ارز نیمایی موبایلهای اقتصادی هم حذف شد

تسنیم/ سامانه جامع تجارت از لزوم ویرایش محل تامین ارز و درخواست تخصیص ارز پرونده‌های در صف تخصیص ارز نیمایی تلفن همراه خبر داد.

 در طی دو سال گذشته واردات تلفن همراه بالای 600 دلار یا به اصلاح اقلام لوکس از طریق واردات در مقابل صادرات خودانجام میشد. این در حالی است که در این مدت واردات تلفن همراه اقتصادی عمدتا از طریق سامانه نیما و با نرخ نیمایی 3 الی 45 هزار تومان انجام میشد.

البته در 7 ماه گذشته هیچ کدام از ثبت سفارشهای مربوط به سال 1403 به مرحله تایید و تخصیص ارز نرسیده بود. حالا در تاره ترین تحول تامین ارز تلفنهای همراه اقتصادی نیز از سامانه نیما خارج شده و عملا بایستی از طریق صادرات خود و یا ارز حاصل از صادرات دیگران تامین ارز تلفن همراه اقتصادی یا زیر 600 دلار انجام شود.

در همین راستا سامانه جامع تجارت در اطلاعیه خطاب به  واردکنندگان محترم تلفن همراه؛ اعلام کرد؛  با توجه به عدم تخصیص ارز تلفن همراه از محل سامانه نیما، کاربران بایستی نسبت به ویرایش محل تامین ارز پرونده خود از حالت *"خرید ارز از سیستم بانکی"* به *"از محل صادرات خود"* یا *" از محل صادرات دیگران"* و همچنین ویرایش درخواست تخصیص ارز خود اقدام نمایند. بدین منظور لازم است مراحل زیر انجام گیرد؛

ورود به سامانه جامع تجارت
ورود به جزییات پرونده ثبت‌سفارش و انتخاب گزینه ویرایش، سپس تغییر محل ارز از *"خرید ارز از سیستم بانکی"*به *"از محل صادرات خود"* یا *" از محل صادرات دیگران"*

اخذ مجوزهای سیستمی و فنی و تکمیل فرآیند ویرایش ثبت‌سفارش

ورود به بخش «درخواست تخصیص ارز» و ویرایش نوع نرخ ارز *درخواست موجود* از بانکی(نیما) به *"از محل صادرات خود"* یا *" از محل صادرات دیگران"*
هماهنگی با بانک عامل برای تایید ویرایش درخواست تخصیص ارز

نوبت درخواست تخصیص ارز ثبت‌سفارش‌های ویرایش‌شده با روش فوق، در صف تخصیص ارز حفظ خواهد شد.

لازم به ذکر است پرونده‌های ویرایشی در صورتی موفق به اخذ مجوز سیستمی سابقه واردات می‌گردند که بازرگان دارای سابقه کافی (حداقل به میزان ارزش پرونده)  باشد.

تاکید می‌شود که بایستی درخواست تخصیص ارز موجود (که در حال حاضر در وضعیت رد شده است)، توسط کاربر *ویرایش* گردد و در صورت ایجاد درخواست تخصیص ارز *جدید* ، زمان انتظار در صف تخصیص ارز، *حفظ نخواهد شد* . (تنها در صورتی که *ویرایش* طبق گام‌های بالا انجام شود، نوبت درخواست در صف تخصیص ارز حفظ خواهد شد)

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره