نماد آخرین خبر

قیمت نفت گارد صعودی گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قیمت نفت گارد صعودی گرفت

ایسنا/ قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر تحولات خاورمیانه و نگرانی‌ها نسبت به احتمال اختلال در عرضه این منطقه، افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۰ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز سه شنبه، تحت تاثیر دورنمای ضعیف تقاضا و گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی به اهداف نفتی و هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد، بیش از چهار درصد ریزش کرده و به پایین‌ترین حد دو هفته گذشته سقوط کرده بود. با این حال نگرانی‌ها نسبت به تشدید جنگ در لبنان ادامه دارد. آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد با دامنه حملات «اسرائیل» به بیرون در چند هفته گذشته، مخالف بوده است.

ییپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی گفت: به دنبال عقب نشینی‌های اخیر قیمت نفت، می‌توان انتظار داشت اندکی فضا برای تثبیت قیمت نفت در کوتاه مدت وجود داشته باشد زیرا فعالان بازار سرگرم ارزیابی مجدد تحولات در عرصه ژئوپلیتیکی هستند. البته بازار منتظر شفافیت بیشتر درباره سیاست مالی چین است و عدم وجود جزئیات در این خصوص، ابهاماتی درباره تاثیر آن بر دورنمای تقاضا برای نفت وجود دارد.

رسانه‌های داخلی چین گزارش کردند چین برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی، ممکن است ۶ تریلیون یوان (۸۵۰ میلیارد دلار) از فروش اوراق خزانه ویژه در مدت سه سال جمع کند اما این خبر باعث نشد فضای بازار سهام این کشور مثبت شود.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و آژانس بین المللی انرژی هفته جاری، در گزارش‌های ماهانه خود، پیش بینی رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۴ را با اشاره به ضعف تقاضای چین، کمتر کردند.

در حال حاضر، بازار منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکاست. آمار موسسه امریکن پترولیوم به دلیل تعطیلات فدرال، با یک روز تاخیر، در روز چهارشنبه و گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، پیش بینی کرده اند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر، حدود ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر