نماد آخرین خبر

توزیع روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور

منبع
ايرنا
بروزرسانی
توزیع روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور

ایرنا/ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده را جابه‌جا می‌کند.

کرامت ویس کرمی در همایش مدیران مناطق این شرکت با موضوع «سوخت‌رسانی زمستانی» افزود: با افزایش تولیدات پالایشگاهی، در مهرماه به‌ صورت میانگین روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید و ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.
وی ادامه داد:۷۰ درصد تأمین بنزین در نوار جنوبی کشور توزیع می‌شود، درحالی‌که حدود ۷۵ درصد مصرف در نیمه شمالی کشور اتفاق می‌افتد که این امر حجم عملیات فشرده و سنگینی را به این شرکت تحمیل می‌کند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا روز ۲۲ مهرماه در مجموع ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه‌های کشور شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد رشد داشته است.
ویس کرمی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع دیگر به نیروگاه‌های کشور تحویل دهیم.

به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: چنانچه سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به طور کامل تامین نشود، زمستانی سخت در پیش خواهد بود.
«ساناز جعفرزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، ضمن مطلوب ارزیابی‌ نکردن وضعیت سوخت نیروگاهی افزود: امسال در هم‌سنجی با سال گذشته ۶ درصد گاز کمتری دریافت شده است و این مساله سبب شده مصرف گازوئیل ۱.۸ برابر پارسال شود.

وی ادامه‌ داد: همچنین مصرف مازوت در نیروگاه‌ها نیز تقریباً ۲ برابر سال گذشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر