نماد آخرین خبر

فروش بیش از ۱۳ هزار سکه در حراج امروز

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فروش بیش از ۱۳ هزار سکه در حراج امروز

تسنیم/ بیست و چهارمین حراج سکه طلا با تخصیص ۱۳۷۵۳ قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید؛ در این حراج، ۶۴۸۰ قطعه ربع سکه، ۴۲۱۴ قطعه نیم سکه و ۳۰۵۹ قطعه تمام سکه، به متقاضیان تخصیص داده شد.

بیست و چهارمین حراج سکه طلا با تخصیص 13753 قطعه انواع سکه طلا به پایان رسید؛ در این حراج، 6480 قطعه ربع سکه، 4214 قطعه نیم سکه و 3059  قطعه تمام سکه، به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این حراج از مجموع 8077 قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، 6480  قطعه با میانگین قیمت 18 میلیون و 362 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
همچنین، از مجموع 5185 قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، 4214 قطعه با میانگین قیمت 28 میلیون و 692 هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.
شایان ذکر است، در حراج تمام سکه نیز  5106 قطعه سکه ثبت سفارش شد که 3059 قطعه با میانگین قیمت 54 میلیون و 258 هزار تومان تخصیص داده شد. بدیهی است، در بین متقاضیان افرادی بالاتر و افرادی پایین تر از این قیمت‌ها، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آنها تخصیص داده شده است.
این گزارش حاکی است، از 13 اسفند ماه 1402 تاکنون،24 حراج از طریق سامانه معاملات سکه طلای مرکز مبادله ایران برگزار شده است که طی این حراج ها، در مجموع 388 هزار و 47 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص 207 هزار و 149 قطعه، نیم سکه 73 هزار و 923 قطعه و تمام سکه 106 هزار و 975 قطعه است.

 همزمان با ثبت رکوردهای نجومی سکه در بازار و افزایش تب خرید سکه از سوی مردم و دلال‌ها بانک مرکزی از بسته جدیدی برای مدیریت این بازار رونمایی کرد.
طبق خبر جدید این بانک، با توجه به ملاحظات قانونی و طبق برنامه‌ریزی به‌عمل‌آمده در بانک مرکزی، به‌زودی انواع سکه بهار آزادی به‌تاریخ هر سال تولید و عرضه می‌شود.
از هفته جاری نیز روزها و میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافت و معاملات حراج انواع سکه در سه روز در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

برهمین اساس نیز بیست و پنجمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران در روز چهارشنبه مورخ 2 آبان ماه 1403، برگزار می‌شود. بازه واریز وجه، ساعت 8 تا 23 روز سه شنبه مورخ 1 آبان ماه است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 14 روز چهارشنبه 2 آبان ماه خواهد بود.

زمان بندی تحویل سکه

متقاضی می تواند جهت سهولت در دریافت فیزیک سکه از لیست شعب بانک ملی، نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را انتخاب کند و الزامی وجود ندارد که متقاضی حتما در شعبه تحویل سکه حساب داشته باشید.

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی تحویل سکه توجه داشته باشند. زمان تحویل بدون هزینه انبارداری سکه طلا از 9 آبان‌ماه آغاز و تا 16 آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ طی این دوره فقط هزینه تحویل از سوی شعب بانک عامل دریافت می شود. هزینه تحویل 30 هزار تومان به ازای هر سکه برای کل دوره خواهد بود.

اشخاصی که طی بازه زمانی 17 تا 24 آبان ماه برای دریافت سکه اقدام کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه انبارداری نیز پرداخت کنند. هزینه انبارداری سکه طلا 50 هزار تومان در هر روز به ازای هر سکه خواهد بود و به شعبه بانک عامل پرداخت می شود؛ این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که اشخاص در بازه زمانی تحویل سکه اقدام به دریافت سکه نکنند، معامله فسخ و پس از اعلام بانک عامل وجه معامله پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار عودت داده می شود؛ در صورت انفساخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه انتخاب شده در سامانه جهت دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره