BMW با خودروی تمامبرقی به چین بازمیگردد

ایرنا/ مدیر ارشد مالی شرکت خودروسازی «BMW» ابراز اطمینان کرد که این شرکت با سری جدید تمامبرقی خود به بزرگترین بازارش یعنی چین بازخواهد گشت.
والتر مرتل به رویترز گفت: ما با این محصول حرفهای بیشتری برای گفتن داریم. با توجه به دسترسپذیری روزافزون «نیو کلاس/Neue Klasse»، ما شاهد رشد دوباره در بازار چین خواهیم بود.
به دلیل رقابت شدید خودروسازان چینی و منصرف شدن خریداران متمول این کشور از خرید خودروهای جدید ناشی از رکود بازار املاک و مستغلات، شرکت BMW همچون همتایان اروپاییاش در پکن متحمل پسرفت شده است.
فروش خودروهای این خودروساز لوکس آلمانی در چین، در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ به اندازه ۱۵.۵ درصد کاهش پیدا کرد.
مرتل پس از رونمایی BMW از خودروی برقی اسپورت «Neue Klasse iX۳» که تا تابستان ۲۰۲۶ در چین عرضه میشود، گفت: با نگاه به طیف مدلهای آیندهمان، نگران نیستم.
عرضه این مدل در چین در آستانه آغاز بهکار نمایشگاه بینالمللی «IAA» خودروی آلمان در مونیخ انجام خواهد شد؛ نمایشگاهی که در آن خودروسازان آلمانی در حضور فزاینده چینیها، برای حفظ سهم خود در بازار مبارزه خواهند کرد.
به گفته مرتل، باتری این خودروهای جدید بین ۴۰ تا ۵۰ درصد ارزانتر از مدلهای موجود است؛ مولفهای اصلی که به افزایش سوددهی این گروه خودروسازی کمک میکند.
مرتل میگوید که بیامو با «iX۳ ۵۰» میتواند در سال ۲۰۲۶ به حاشیه سودی معادل مدلهای مشابه بنزینی دست پیدا کند. به گفته وی، این شرکت در سال ۲۰۲۵ انتظار حاشیه سود عملیاتی بین پنج تا هفت درصد را داشته و قصد دارد تا این رقم را در آینده به هشت تا ۱۰ درصد افزایش دهد.
شرکت بیامو قصد دارد تا مدلهای قدیمی خود را تا پایان دهه جاری و با عرضه سری جدید «نیوکلاس» از رده خارج کند.
مرتل با اشاره به تعرفههای وارداتی در آمریکا که بیامو در آن بزرگترین خط تولید را دارد، تاکید کرد که عوارض گمرکی حاشیه سود این شرکت رات در سال ۲۰۲۵ به اندازه ۱.۲۵ واحد درصد کاهش میدهد.
اتحادیه اروپا قصد دارد تا در ازای نرخ تعرفه ۱۵ درصدی بر خودروهای اروپایی، عوارض گمرکی بر واردات محصولات صنعتی آمریکایی را حذف کند؛ نرخ تعرفه فعلی بر خودروهای اروپایی در آمریکا، ۲۷.۵ درصد است و خودروسازان قاره سبز امیدوارند تا تعرفه ۱۵ درصدی برای خودروهای صادراتی از اول آگوست اعمال شود.