نماد آخرین خبر

ارزان‌ترین و گران‌ترین خودروی ژاپنی

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
خبرآنلاين/ بين خودروسازهاي ژاپني شعاري وجود دارد که مي گويند «فردي که براي يک سال سوار ماشين ژاپني شود، هرگز سمت ماشين ديگري نمي رود.» يکي از ويژگي هاي اصلي که موجب جذابيت خودروهاي اين کشور مي شود، خراب نشدن آن هاست. به گزارش خبرآنلاين، نيازي نيست راننده چند ماه يک بار ماشين را تعميرگاه ببرد يا وسط خيابان گير کند و منتظر امداد باشد. در دهه هاي ۸۰ و ۹۰ ميلادي، نام هاي ژاپني با عرضه خودروهايي قابل اعتماد و با کيفيت، بهتر از آنچه رقيبانشان ارائه مي دانند، به شهرت خيلي خوبي دست پيدا کردند. صنعت خودروسازي در ژاپن، حدفاصل دهه 1970 تا 1990 ميلادي، به شدت رشد کرد و توانست با توليد سالانه 13 ميليون دستگاه خودرو، حتي آمريکا را نيز پشت سر بگذارد. از آنجا که خودروهاي توليد ژاپن، در دهه 1990 ميلادي، از نظر قيمتي بسيار مقرون‌به‌صرفه، باکيفيت و محبوب شدند، اين کشور به بزرگ‌ترين خودروساز جهان بدل شد. به گفته کارشناسان خودرو، خودروهاي ژاپني ساختاري دوستانه دارند که باعث راحتي راننده و سرنشينان مي شود. همچنين استفاده کم از بنزين يکي از ويژگي هاي مهم اين خودروها است. به طوري که حتي آمارها نشان مي دهد زماني که قيمت بنزين در آمريکا افزايش پيدا مي کند، فروش خودروهاي ژاپني بيشتر مي شود. خودروي تويوتا پريوس به دليل مصرف بهينه بنزين يکي از پرفروش ترين خودروهاي سال هاي ۲۰۱۲ تا به امروز بوده است. آمارها نشان مي دهد اگر 10 سال يک خودرو ژاپني را برانيد، به نسبت هزينه نگهداري يک خودرو آلماني، حدود 10 هزار دلار صرفه مالي خواهيد داشت. به طوري که هوندا و ميتسوبيشي که دو خودروساز معتبر ژاپني هستند، در فهرست کم‌هزينه‌ترين خودروهاي توليدي به ترتيب رده‌هاي چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند در حال حاضر ارزان ترين خودروي صادراتي ژآپن در ليست، نيسان ورسا است. با فرض اينکه دلار ۱۴ هزار تومان است، قيمت اين خودرو حدود ۱۷۳ ميليون تومان است. همچنين گران ترين خودرو تويوتا آولون است که قيمت آن حدود ۴۹۷ ميليون تومان محاسبه مي شود. جدول عکس 2 قيمت خودروهاي ژاپني را نشان مي‌دهد. ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره