فارس/ سازمان هدفمندسازي يارانه ها در اطلاعيهاي در پاسخ به برخي شبهات مطرح شده درباره واريز نشدن يارانه حدود چهار صدم درصد از سرپرستان خانوار (کمتر از ۱۰ هزار نفر) در شهريور ماه مواردي را يادآور شد.
در اين اطلاعيه که از سوي اداره کل روابط عمومي و ارتباطات مردمي سازمان هدفمندسازي يارانه ها، آمده است: هر ماه تعداد اندکي از خانوارها به دلايل مختلفي ناچار به اقدام هايي از جمله تغيير حساب بانکي، تغيير بانک عامل، تغيير سرپرست خانوار يا اعمال جداسازي و تفکيک خانوار به دليل ثبت رخداد ازدواج، طلاق، معرفي سرپرست جديد به دليل فوت سرپرست قبلي و غيره ميشوند.
در اين اطلاعيه آمده است: از آنجايي که فرآيند محاسبه و پرداخت يارانه ها مطابق قانون فرآيندي ماهانه است، تعداد بسيار کمي از ۲۴ ميليون خانوار دريافتکننده يارانه نقدي يعني جمعيتي کمتر از ۱۰ هزار نفر که کمتر از چهار صدم درصد سرپرستان خانوار هستند در زمان محاسبه نهايي و واريز يارانه ماهانه موفق به معرفي شماره حساب معتبر نميشوند که در اصطلاح به آن «رد حساب» ميگويند که به منزله نبود حساب بانکي معتبر در سامانه رفاهي است و بر اين اساس مطابق قانون يارانه آن ماه خاص براي آنها محاسبه و در نتيجه واريز نمي شود.
بديهي است به محض معرفي شماره حساب بانکي معتبر از سوي اين سرپرستان خانوار مجدداً در فهرست پرداخت يارانه قرار خواهند گرفت، اما اين امر به معني واريز يارانه ماه يا ماه هايي که شماره حساب معتبر نداشتهاند نيست؛ زيرا بر اساس ماده ۱۰ آيين نامه اجرايي ماده هفت قانون هدفمند کردن يارانه ها، مجوز قانوني براي اين موضوع وجود ندارد.
بازار