ايرنا/ مديرکل هماهنگي خدمات بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي ايران با اشاره به برنامهريزي اين شرکت براي بهرهگيري از ظرفيت حمل شبکه ريلي، از افزايش ۳۰ درصدي سهم ريل در جابهجايي کالاهاي اساسي خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه شرکت بازرگاني دولتي ايران، « حسن فلاح نژاد » افزود: به منظور اجراي سياستهاي کلان دولت براي استفاده حداکثري از ظرفيت حمل ريلي، با برنامهريزيهاي انجام شده توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران، ميزان حمل کالاهاي اساسي با ريل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزايش يافته است.
وي اظهارداشت: از ابتداي سالجاري تاکنون ۲۲۰ هزار تن کالاي اساسي از طريق شبکه ريلي در کشور جابهجا شده است که سهم ريل براي کالاهاي اساسي ۵۲ درصد و سهم جادهاي ۴۸ درصد بوده است.
مديرکل هماهنگي خدمات بازرگاني شرکت بازرگاني دولتي ايران گفت: سال گذشته ۴۴۵ هزار تن حمل بين استاني گندم و ۱۵۸ هزار تن کالاي اساسي از مبادي بنادر و کشتيها حمل ريلي داشتهايم.
فلاح نژاد تصريح کرد: مزيت استفاده از ظرفيت حمل ريلي نسبت به جادهاي در کالاهاي اساسي اين است که ضمن صرفهجويي در هزينه حمل، از هزينههاي انبارداري در مبادي تا بارگيري مجدد، افت و ريزش نيز جلوگيري ميشود.
به گزارش ايرنا، کالاهاي اساسي شامل برنج، روغن، شکر، گندم و آرد مي شود که هر ساله اين کالاها توسط شرکت بازرگاني دولتي تامين و براي حفظ ذخاير استراتژيک و تنظيم بازار به کار گرفته مي شود.
بازار